Zwaardere rollen trekt ie nog minder maar verhoogd de topsnelheid. Hij hoeft niet sneller te rijden.Ik zou eerst eens iets zwaardere rollen proberen. 6,5 gram is standaard.
Ok. Ga ik proberen. Dank jeIk zou eerst een witte drukveer er in zetten, een Malossi Multivar is leuk , echter verwacht er geen wonderen van op een standaard 50 CC.
Als de Scooter hobbel op inkakt, ligt dat vaak aan de drukveer die te licht is .
voor een std 50 cc zeker. in mijn Euro4 (die "valse" lucht krijgt toegediend, zit standaard 84 en nu 86. (op een Agility)sproeier 90 is best hoog vind ik. Zou eerder denken aan 82 oid voor een 4 takt.
Ik heb een Kymco Dink 50 4-takt. Deze is standaard en heeft alleen 5,7 gr rolletjes en sproeier 90. Met 5 gr rolletjes leek het of hij op topsnelheid teveel toeren bleef maken.Zonder wind en op een heel lang stuk rijd ik 66 km/u op de teller. Dit is 55 km op de GPS.
Als ik tegenwind heb of de Beneluxtunnel naar boven ga verlies ik veel toeren en snelheid. Bv. de Benelux als ik beneden ben rijd ik ong. 66 km/u op de teller.
Als ik dan naar boven rijd is de snelheid boven gezakt naar 52 km/u op de teller en de toeren gedaald van 8.200 naar 7.000.
Ik vind dit best veel en vraag mij af of een Malossi Multivar met witte drukveer kan helpen de toeren vast te houden.
Een compleet setje kost rond € 70 dus dat valt mee.
Weet iemand of dit enig nut zal hebben?
Ik wil niet te veel veranderen dus geen 70 cc cylinder, uitlaat, carb enzo.
ik (goedkope gy6 liefhebber) vind dat die multivar bullshit is...(70 euro voor de set.... 25 euro voor de snaar!!).en zal niet t vermogen van je 50cc omhoog halen,,
maar dat is geheel mijn eigen menig.
je hebt t over de tunnel omhoog... ik woon in het Rijk van Nijmegen met veel bergjes en dalletjes...
ik heb er een 60cc opgezet anders kwam ik gewoon niet fatsoenlijk omhoog van Beek naar Berg en Dal.
60 cc is ook niet hoorbaar ten opzichte van een 72 cc.
ik rij met 60cc en alleen maar goedkope onderdelen.
top is 75 op de teller maar rij altijd begrensd op 58.
82 zal die niet op lopen. Standaard zit er vanaf fabriek 90 in.sproeier 90 is best hoog vind ik. Zou eerder denken aan 82 oid voor een 4 takt.
Ik rijd met de sproeier 90 en bijna altijd volgas 1:29 - 1:34. Gemeten op polderwegen en ritten van ca 30 kmGeen wonder dat ze zo zuipen dan ondanks dat ze vrij zwaar zijn. Mijne wil elke week naar de pomp. Word daarom ook niet elke dag meer gebruikt ahahaa
Ik heb hem in mei vorig jaar gekocht met 32.800 km op de teller.ik rij per dag 10 heen en 10 terug met veel stoplichten. Hij zuipt behoorlijk. 1 op 20 haal ik er niet mee. Hoeveel heeft u op de teller staan?
Geen wonder dat ze zo zuipen dan ondanks dat ze vrij zwaar zijn. Mijne wil elke week naar de pomp. Word daarom ook niet elke dag meer gebruikt ahahaa
Die Koso vario kost nu zelfs maar € 14,49!Kan je geen buil aan vallen!
MOFO koso Racing Variateur Scooter Variateur Kit met Roller Gewichten Drive katrol voor GY6 50 80 139QMB/QMA ZX Dio 50 Scooter Bromfiets - AliExpress 201355758
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comnl.aliexpress.com