wheely op openbaare weg

Status
Not open for further replies.
Mja waarom zou je scooter rijden als je je autorijbewijs heb :+

Collega heeft een scooter er bij gekocht. Puur omdat hij te dicht bij werk woont en te lui is om te fietsen :p. Uit gemak zucht pakt hij de scooter.

Als jij dronken word gepakt op je scooter en je laat je rijbewijs zien dan ben jij je rijbewijs kwijt voor zoveel uren.

En ik neem aan dat het zelfde geld voor als je 50 te hard gaat en je laat dan je rijbewijs zien.
 
Mja waarom zou je scooter rijden als je je autorijbewijs heb :+
Goedkoper?
Sneller in sommige gevallen?
Vriendin die met de auto weg is?
Drukte in de stad? Ik woon bij het centrum, aan een auto heb ik weinig omdat ik of veel geld kwijt ben om te parkeren (Als dat uberhaubt lukt...OK als je lang genoeg rond rijd) of ik kan de auto niet eens kwijt in m'n eigen straat en omgeving met de vierdaagse b.v.

hmm misschien toch maar eens me certificaat zoeken, zou lullig zijn als ik me rijbewijs door brommerrijden kwijtraak.
Ik vraag me af of dat zo werkt, ik ben bang dat je alsnog je rijbewijs in mag leveren als ze erachter komen dat je een rijbewijs hebt (Als je een rijbewijs hebt zou je immers beter moeten weten).
Mja, je moet binnenkort niet voor niks een rijbewijs AM hebben voor je scooter/brommer.

Inbeslagname bromfiets
Een brom- of snorfiets kan in beslag worden genomen als is geconstateerd dat de maximum constructiesnelheid met 20 km/uur of meer wordt overschreden én als deze overtreding door dezelfde verdachte voor de derde keer binnen twee jaar is begaan. Voor de meeste bromfietsen ligt deze grens bij 65 km/uur (45 + 20 km/uur) en voor de meeste snorfietsen bij 45 km/uur (25+20 km/uur). Aan de verdachte moet bij één van de twee voorafgaande overtredingen een waarschuwingsbrief zijn uitgereikt of toegestuurd. In deze brief staat het beleid ten aanzien van inbeslagneming van brom- en snorfietsen. Een afschrift van de brief moet als bijlage bij het proces-verbaal worden gevoegd. Een gelijksoortige bepaling is opgenomen over de overschrijding van het maximum toegestane geluidsniveau.
Bromfietscertificaten die zijn afgegeven vóórdat het rijbewijs AM werd ingevoerd blijven nog geldig tot 1 oktober 2009. Tot die tijd kan een bromfietscertificaat bij de afdeling Burgerzaken van je woonplaats worden omgewisseld voor een rijbewijs AM. Wie dit gaat doen, moet hiervoor betalen en een pasfoto meenemen.
En als het aan peijs ligt dan ben je bij de eerste overtreding je rijbewijs kwijt (Gok alleen bij een snelheidsovertreding en/of idioot rijgedrag).

Overigens is er een verschil tussen controle en beheersing...
Een wheelie of een stoppie kunnen maken (Stoppie is veel makkelijker IMO) zegt iets over je voertuigbeheersing, NIET over de controle. Je kunt namelijk niet (snel genoeg) hard remmen of uitwijken als je een wheelie maakt.

Nou zegt het woordenboek er het volgende over:
be·heer·sen1 (ov.ww.)
1 overheersen
2
kennis hebben van => iets machtig zijn, iets meester zijn
con·tro·le
(de ~, ~s)
1 het uitoefenen van toezicht => check, nazicht
2
beheersing => regelgeving, wetgeving

Maar zoals bekend ziet de overheid bepaalde dingen anders...b.v. vrijheid van meningsuiting = beperkte vrijheid van meningsuiting.

Je hebt dus mss wel beheersing, maar niet voldoende controle tijdens een wheelie.

Ik vermoed iig dat het ongeveer op die manier uitgelegd zal worden.

Idd, wetgeving, nederlandse taal en de overheid blijven vaag, niet zonder reden...zij moeten ook geld verdienenx|
 
Dat met de wheelie leg je goed uit kob. Daar kan ik geen woord tegen in brengen :p.

Ik weet dat als jij je certi laat zien als je op je scooter bezopen bent je hem niet kwijt kan raken. Laat je autorijbewijs zien dan wel. Bij certi kan dat gewoon niet....

Hoe dat zit met dat bromfiets rijbewijs weet ik niet aangezien dat er nog maar net is en ik gewoon met een certi rond rijd.
 
Idd, als je een scooter rijbewijs hebt dan zal deze wss wel sneller afgenomen (kunnen) worden..

Oft. Wnnr is deze overigens verplicht te hebben, want ik heb eigenlijk geen zin om alweer geld eraan uit te geven..

Wat was de uiterste datum dat je je certificaat zonder gevolgen nog gewoon kan inruilen tegen een rijbewijs?
 
Wheelie is art.5, met een max boete van 500 euro als ik me niet vergis.
In de gulden tij kreeg ik er 1 van 500. Wheelie door het voetgangers gebied. Stom van me, maar moest wel voorkomen. Valt onder gevaarlijk rij gedrag, net als bumperkleven enzo.
 
Ligt aan de agent. Zelf twee keer aangehouden met als woorden: "Rijd jij voortaan op twee wielen?" Het is en blijft gevaarlijker dan normaal rijden. Vind het niet slecht dat er een boete voor staat.

Maar voor een boete voor een wheely op een fiets!? Die gaat er bij mij echt niet in.
 
Ligt aan de agent. Zelf twee keer aangehouden met als woorden: "Rijd jij voortaan op twee wielen?" Het is en blijft gevaarlijker dan normaal rijden. Vind het niet slecht dat er een boete voor staat.

Maar voor een boete voor een wheely op een fiets!? Die gaat er bij mij echt niet in.

Dat zien ze denk als "Het in gevaar brengen van jezelf" :p


Zelfde als zonder helm rijden. Dat doe je voor je zelf.
 
als je een wheelie maakt , waar jullie zo op kicken ,
heb je nooit en tenimmer je voertuig onder controlle.
want komt er plosseling iets van rechts of links kun je nooit op tijd stoppen.
dus dat je met een wheelie je voertuig onder controle hebt is dikke bullshit.
zou zo je certificaat afgepakt moeten worden.
en je kunt wel degelijk je certificaat afgenomen worden.
heb vandaag ff naar de politie gebeld.
je doet tijdens een wheelie altijd je vingers op de achter rem dus je kan altijd gewoon remmen
Post automatically merged:

als je een wheelie maakt , waar jullie zo op kicken ,
heb je nooit en tenimmer je voertuig onder controlle.
want komt er plosseling iets van rechts of links kun je nooit op tijd stoppen.
dus dat je met een wheelie je voertuig onder controle hebt is dikke bullshit.
zou zo je certificaat afgepakt moeten worden.
en je kunt wel degelijk je certificaat afgenomen worden.
heb vandaag ff naar de politie gebeld.
je doet tijdens een wheelie altijd je vingers op de achter rem dus je kan altijd gewoon remmen
 
Welkom.
Je reageert op een topic uit 2007.
Die hebben inmiddels al een auto en zijn getrouwd.

Of misschien wel geemigreerd naar een ander land of wat anders dat ik niet ga noemen.
Post automatically merged:

je doet tijdens een wheelie altijd je vingers op de achter rem dus je kan altijd gewoon remmen
Post automatically merged:


je doet tijdens een wheelie altijd je vingers op de achter rem dus je kan altijd gewoon remmen

Ik doe altijd gewoon me hand in me zak.
 
je doet tijdens een wheelie altijd je vingers op de achter rem dus je kan altijd gewoon remmen
Post automatically merged:


je doet tijdens een wheelie altijd je vingers op de achter rem dus je kan altijd gewoon remmen
probleem is vooral dat je in eerste instantie maar 1 rem hebt, je een deathwobble kan krijgen, veel minder zicht hebt, niet kan uitwijken en je minder goed zichtbaar bent.
En vooral, het is simpelweg verboden. Zelfs als iemand anders een fout maakt is er een heel erg grote kans dat jij aansprekelijk wordt gestelt en jouw schade niet vergoed word. Nou valt dit wel mee als het alleen maar om het voertuig gaat. Als er lichamelijke letsel is, waar ik persoonlijk ervaring mee heb in een relatief klein ongeluk, kan dit makkelijk in de tienduizenden oplopen. Dit is alleen nog maar op korte termijn. Om het heel simpel samen te vatten kan ik nu door een ongeluk mijn werk niet meer doen. Stel je maar eens voor. Lange tijd geen inkomsten, heromscholing en op lange termijn krijg ik vrijwel verzekerd artose.
Allemaal een beetje off-topic, maar vind het belangrijk een beeld te schetsen hoeveel schade je kan oplopen. Vandaar dat ik me aan de verkeersregels houd
 
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top