Wheelspin

Waarom praat hier iedereen over gewicht je kan nog zo'n lichte brommer hebben maar als je geen grip hebt ben je nergens. Sprinten blijft een combinatie van een aantal factoren en die moet je goed zien te combineren. Maar dit verhaal lijkt me voor iedereen wel duidelijk.
 
Waarom praat hier iedereen over gewicht je kan nog zo'n lichte brommer hebben maar als je geen grip hebt ben je nergens. Sprinten blijft een combinatie van een aantal factoren en die moet je goed zien te combineren. Maar dit verhaal lijkt me voor iedereen wel duidelijk.

Als je wel grip hebt met een totaal gewicht van 150kg ga je het ook niet redden.

Dus beide dingen moeten gewoon bekeken worden. Band met meeste grip/minste gewicht is gewoon het beste.
 
Kijk eerst is naar grip en dan gewicht bij een band bij jou is het andersom ook al weet ik dat het jouwn obsessie is:D
 
Als je wel grip hebt met een totaal gewicht van 150kg ga je het ook niet redden.

Dus beide dingen moeten gewoon bekeken worden. Band met meeste grip/minste gewicht is gewoon het beste.

feit is dat jij meer kijkt naar gewicht dan een combinatie van allerlei factoren:p. Maakt verder niet uit want je nrg is natuurlijk een retevet project...
 
feit is dat jij meer kijkt naar gewicht dan een combinatie van allerlei factoren:p. Maakt verder niet uit want je nrg is natuurlijk een retevet project...

Gewicht is inderdaad erg belangrijk voor mij. Maar ik kijk zeker weten naar vermogen en grip e.d. daar word door sommigen nogal aan twijfelen bij mij.

Maar Vas kan wel bevestigen dat ik meer als 700 bankruns (dit seizoen) heb staan bij hem en daarnaast nog +-300 bank runs op andere plaatsen.

Ook zijn we bezig geweest met allerlei banden testen. Echter is de reden dat ik de PMT band gekocht heb wel dat deze goede grip bleken te hebben en behoorlijk licht waren, dat maak het zeker extra intressant voor mij!

Kijk eerst is naar grip en dan gewicht bij een band bij jou is het andersom ook al weet ik dat het jouwn obsessie is:D

Geloof mij nou, als een band meer grip geeft en een kilo meer weegt heb ik daar echt een schijt aan hoor dat gewicht. Anders reed ik nu wel met een Deestone.. Daar heb ik mee getest en ben toen toch naar de TT92 gegaan.
 
Ik dacht ik dit topic eens kicken.

Ik ben flink op het internet aan het zoeken maar ik kom nergens echt te weten op welke temperatuur onze bandjes (sava slick, pmt, TT92, etc) het beste doen eigenlijk. Is er iemand uit de race die hier ervaring mee heeft? Of kan iemand mij verwijzen naar een site of artikel oid?
 
Wat ik vernomen heb is dat de grip bij Gloednieuw Savas vele malen beter is, als bij gebruikte(maar die nog lang niet op zijn)
Denk dat de toplaag nog zachter is dan.

Ik heb hier ook al een tijdje naar gezocht naar een ideale temperatuur, maar nog steeds niet gevonden.
 
Ook als een band een hele winter in de schuur heeft gelegen wordt het ook aanzienlijk minder qua grip. Wat Steef zegt over die Sava banden klopt. Banden lijken nog lnag niet af, maar grip is al wel weg.
 
Dit had ik heel erg bij de PMT soft. Ik ben eigenlijk ook best wel benieuwd of de ideale temperaturen onderling veel verschillen. En is het bijvoorbeeld beter om op een warme dag (dat het asfalt warm is) een band te pakken met medium of hard compound?

Bas (carbon zip) rijd met een Sava Medium compound en ervaart niet heel veel problemen met de grip eigenlijk. Ik rijd nu met de soft, deze presteerde in Etten-Leur niet echt best.
 
hoeveel zin heeft het burnen eigenlijk?
aangezien je alleen de buitenrand van de band warm maakt of wegstookt..

Kees jij had toch met Tim erover gehad om zijn bandenwarmers een keer te lenen om daarmee te spelen?
Als je heel de band echt in en in warm maakt met een bandenwarmer zal dit imo een stuk warmer zijn dan met burnen en langer warm blijven als die band volledig warm is..
 
Klopt, als je met burnen de hele band gaat proberen warm te maken is de toplaag al veel te warm en word deze hard denk ik. Ik zie op zich wel een toegevoegde waarde van een bandenwarmer alleen denk niet dat het enorm veel gaat schelen nog, maar elk beetje is welkom.

Qua burn methodiek, is het denk beter om een paar 'rollins' neer te zetten zoals Martin Kossen dat doet. Het ziet er asociaal uit haha maar lijkt me wel de beste techniek. Dit omdat de rijder dan zelf aanvoelt wanneer de band aangrijpt. En maak je hem dus niet te warm. Als de band namelijk warm genoeg is en goeie grip heeft is het maken van een rollin niet zo makkelijk meer!
 
Ik deed dat op het laatst ook met die van Sander, Ik had het frame zeg maar vast alleen bij het stuur en gaf een beetje gas totdatik voelde dat hij grip had. In hengelo hoefde dat maar heel even, maar in nijmegen moest het aanzienlijk langer. Ik denk dat het type asfalt daar ook een rol in speelt.
 
Back
Top