Wheelspin

Houd er wel rekening mee, met alleen een band verhelp je niet heel je wielspin probleem. Er zijn zoveel faktoren die meespelen.
 
90-90-10 volgens mij

Nee, een 90-90-10 is aanzienlijk kleiner dan een tt92 3,5*10.
Een 100-80-10 heeft dezelfde diameter als een 90-90-10, maar is een stukje breder (10mm).
Dus een 100-85-10 komt het dichtst in de buurt van een 3,5*10.
 
Ik heb in iedergeval prijzen. Wat de band weegt is nog niet bekend.

De 90/90/10 is 100 euro p.s.
De 100/85/10 is 120 euro p.s.
 
klinkt misschien stom, maar waarom gebruik je als je een sprinter hebt niet gewoon banden met profiel? Dan heb je tenminste grip, voorkom je wheelspin...maar zal wel te zwaar zijn ofzo niet?
 
klinkt misschien stom, maar waarom gebruik je als je een sprinter hebt niet gewoon banden met profiel? Dan heb je tenminste grip, voorkom je wheelspin...maar zal wel te zwaar zijn ofzo niet?

Algemeen worden er semi-slicks gereden ala tt91/92 omdat ze algemeen meer grip hebben dan bijvoorbeeld een ml50 regeband. Ligt ook aan wat voor soort compound je gebruikt. zacht, medium, strong.
Meer profiel hoeft niet altijd meer te grip te zien, spelen meerdere factoren ermee.
 
klinkt misschien stom, maar waarom gebruik je als je een sprinter hebt niet gewoon banden met profiel? Dan heb je tenminste grip, voorkom je wheelspin...maar zal wel te zwaar zijn ofzo niet?

Er was zo'n zinnetje....iets met een klepel? :+

Profiel = voor de regen, waarom denk je dat er slicks onder f1 auto's en racemotoren zitten?
 
klinkt misschien stom, maar waarom gebruik je als je een sprinter hebt niet gewoon banden met profiel? Dan heb je tenminste grip, voorkom je wheelspin...maar zal wel te zwaar zijn ofzo niet?

dit klinkt niet stom maar laat blijken dat jij niet weet wat een slick doet.
een band heeft profiel nodig om water af te voeren, voor op straat dus. maar aangezien er eigenlijk nooit in de regen of in extreme kou enzo wordt gesprint is een profiel niet nood zakelijk. een slick geeft meer grip door dat de band op een andere manier is opgebouwd dan een normale band voor op straat. ik weet ook niet helemaal exact hoe en wat maar dat maakt niet uit. een slick plakt als het ware op de weg. wel pas als de band een beetje warm is. als die koud is zal je niet erg veel grip hebben. daarom burnen de meeste ook van te voren even. een slick bestaat uit een andere compound dan de normale banden daardoor plakt deze op de weg. :D
 
Een slick heeft ook meer contact oppervlak met de weg dan een regenband (theoretisch) :)

Wat ik ook gemerkt heb, is dat je band echt zo warm is met burnen. Sommige burnen best lang maar naar een paar seconde kan ik hem met mijn vingers als niet meer aanraken van de warmte..
 
dit klinkt niet stom maar laat blijken dat jij niet weet wat een slick doet.
een band heeft profiel nodig om water af te voeren, voor op straat dus. maar aangezien er eigenlijk nooit in de regen of in extreme kou enzo wordt gesprint is een profiel niet nood zakelijk. een slick geeft meer grip door dat de band op een andere manier is opgebouwd dan een normale band voor op straat. ik weet ook niet helemaal exact hoe en wat maar dat maakt niet uit. een slick plakt als het ware op de weg. wel pas als de band een beetje warm is. als die koud is zal je niet erg veel grip hebben. daarom burnen de meeste ook van te voren even. een slick bestaat uit een andere compound dan de normale banden daardoor plakt deze op de weg. :D
Idd, ik zou dit even goed onthouden Fakey, kan je namelijk schelen bij het praktijk examen @ auto lessen. ;)
Even een redelijk offtopic vraagje, ik heb @ aeroxje een michelin pilot sport erop liggen, is dit nou medium of zacht? Voor mijn gevoel redelijk zacht, maar ik heb verder niet zoveel verstand van banden.
 
Hard/medium, dit omdat je veel mee rijd op de straat en ze graag willen dat hun band het langste volhoud;)

Maar dit hoord hier niet helemaal thuis!
 
Ik heb een PMT band bestel en binnen. Hij ziet er wel een beetje puntig uit, maar de compound is wel redelijk zacht (had een soft compound besteld). Ik heb de 90/85/10 versie en die weegt slechts 1816 gram!! Dat is dus maar 400 gram zwaarder als een Deestone 8P

Foto's:

[ir]http://www.polyestershoppen.nl/images/junk/230720091852.jpg[/ir]

[ir]http://www.polyestershoppen.nl/images/junk/230720091853.jpg[/ir]

Volgende week zaterdag zal ermee getest worden op zowel mijn sprinter als die van bas, en zal ik de bevindingen hier posten.
 
Back
Top