Wheelie

hendrik909

Well-Known Member
Hallo, het is een beetje een standaard vraag die voor de ervaren hier waarschijnlijk gaat vervelen, maar een echt, goed, duidelijk antwoord is op 't web niet echt te vinden, dus bij deze....

ik beschik nu een tijdje over een Pronto rimini, een soort vespa maar dan voor een betaalbare prijs. Al moet ik zeggen dat ik de meeste scooters er dik uittrek bij het stoplicht vind ik het toch nog wel een bejaarde acceleratie, eigenlijk wil ik gemakkelijk een wheelie kunnen doen. Al is mijn doel niet om met een petje en een bondkraag voor de school wijs te gaan lopen doen dat ik een Wheelie kan, (althans, dat het voorwiel omhoog komt
confused.gif
) maar bedoel dus dat de scooter lekker flink optrekt.

Ondanks heb ik veel moeite gedaan om een geschikte uitlaat de zoeken, (race/circuit uitlaat, hoe je het wilt noemen) maar een geschikte bocht liet het me afweten....

Eigenlijk wil ik de rolletjes vervangen, zou dit helpen de acceleratie echt te verbeteren? of is het niet echt aan te raden? (een 80/90 cc wil ik eigenlijk niet, dus die keuze houd helaas op)

gr.
 
Advertisement - register to remove this

...IDD... Grotere Cilinder inhoud indien het een 2-takt is ....

4-takt en Wheelie ??? dat word lastiger... dan heb je een blok van een Motor Scooter nodig .
 
Als je wheelied word staanden gehouden dan heb je wel een stafbaar feit aan je broek, wegens andere mensen in gevaar brengen.. Neem aan dat je dat niet wilt..
Ten tweede zou niet weten waarom je op een china brol scooter een wheelie wil maken.. Echt heel veilig zijn die chinese scooters niet..
En daarnaast heb je daarvoor vrij veel vermogen nodig wat jou 4-takt lastig zal kunnen leveren..
 
Ik raad je niet aan om op een Chinese scooter te gaan stunten aangezien het frame er niet voor gebouwd is. Daarbij is een groter cilinder inhoud noodzakelijk voor meer vermogen, maar zelfs dat zou ik niet doen met een Chinese scooter. Daarbij gaat een andere uitlaat niet helpen om meer vermogen te krijgen. Wat lichtere rollen zouden kunnen helpen om een paar honderdsten sneller te zijn.. Succes.
 
Back
Top