This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Wetten in het buitenland

Drunkenmunkey

Well-Known Member
Hallo, ik wilde in de herfstvakantie graag samen met een vriend een tochtje gaan maken door Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Belgie en zo weer naar Nederland. We hebben al een 'internationale verzekering' geregeld voor de scoots. De twee scooters zijn allebei redelijk std (allebei +-1.8 kw op de rollerbank), we vragen ons af hoe 'streng' de politie in die genoemde landen is. Heeft er iemand ervaring met politie en boetes in de genoemde landen en heeft er iemand misschien nog tips voor onze vakantie?

Alvast bedankt!

Belgie is zeer streng op scooters.

Als je een terugloop + 70cc hebt loop je aardig in de kijker bij de belgische politie.

Ook je verzekeringsplaatje lijkt verdacht veel op een geel plaatje van een klasse A bromfiets (=snorfiets max 25km/u) dus daar loop je ook al mee in de kijker.
Ik heb zelf 3 jaar met NL scoot in Belgie rond gereden en meestal heb je wel geluk omdat ze ECHT geen zin hebben om al het papierwerk van een NL scoot te moeten doen om hem in te vorderen / bekeuren maar als je pech hebt ben je wel zwaar genaaid in belgie...

Boetes van +-1.000€ zijn geen uitzondering + dat ze er alles "netjes" mogen afschroeven...

Frankrijk is tegenwoordig ook heel erg streng...
vooral voor 70cc cilinders, verder blijkt het wel mee te vallen voor buitenlandse scooters

Frankrijk is wel chill, ik woon er, m'n brommers (am6 ) lopen allebij over de 100 digi, ben een X aan gehouden, vroegen ze hoe hard ik reed, en of mijn brommer een 125cc was ( :S ) (ziet er ook uit als 125 mijn hrd, maarja, ik reed 90 op me teller, en zei dat ik 60 ofsow reed ( maakt echt te veel herrie met me brommer ) en toen zei hij, jah 't is 45km/u max dat weet je toch... Ik zei toen jah, ach, heb m zo gekocht origineel, dus waarom begrenzen... toen zei hij, jah das waar. gezien ik me papieren van verzekering ( is geen plaatje ) nog niet had ontvangen werd ik voor die zelfde week op het bureau geroepen om ff me papieren na te checken !!! Alles ok. niks hoeven te betalen
Veder ook een keer om 2uur s'nachts aan gehouden met me originele scoot, had geen verzekering maar kon gewoon doorrijden ... Op zich gaat 't wel in frankrijk, maar je moet sins deze zomer de 70cc's vermijden ( zijn ook niet mee in winkel te koop ! )
Ltrz