werking stroboslamp?!?

Status
Not open for further replies.

George

Well-Known Member
Oi mensen, ik heb van een vriend een strobos lamp 'gekregen' om mn hpi binnenrotor goed af te stellen. Maar hoe werkt 't precies zo'n stroboslamp? Hij wist 't zelf ook niet precies, daarom vraag ik 't hier maar. Is 't alleen om te kijken of de vonk met de streepjes goed staat, of kan je er nog meer mee, zoals de voorontsteking bepalen? Er zit 1 draad aan die je op de bougiekabel moet klemmen en nog een gewone stekker. Ik kon met de search nix vinden.
Alvast bedankt!

Greetz...
 
Advertisement - register to remove this

volgens mij knippert ie op het tempo van de ontsteking-de vonk en kun je zo 'vertraagd' zien op welke positie je ontsteking dan steeds staat, is nl. alleen belicht bij een vonk
 
Plus aansluiting
Massa aansluiting
Aansluiting voor bougiekabel. Deze werkt meestal maar in 1 richting: let dus op hoe je de klem op de bougiekabel zet.

Ciao
 
De lamp knippert op het moment dat ie vonkt.

Zet op de rotor een streep met watervaste stift. Kijk waar het streepje staat als je hem stationair laat draaien en zet tegenover het streepje een streep op de spoelen.

Nu kun je gaan vervroegen, hoe... search.
 
waarom lepel je ingodsnaam deze tread naar boven? De vraag is beantwoord en ik denk niet dat iemand zit te wachtten op deze bijna bijdehandte post.. :|
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top