Cipher
Well-Known Member
Mijn benzinemeter geeft constant aan dat mn tank volledig vol is. Zodra ik mn contact aanzet loopt ie in 7 á 10 seconden rustig naar boven. En dat terwijl mn tank toch echt leeg is.
Ik hoopte dat ik t stekkertje er verkeerd om op had gezet maar dat bleek niet zo te zijn. Zelfs als ik mn benzinevlotter los haal doet hij precies het zelfde.
Er gaan 2 draden naar mn benzinevlotter (het ding in mn tank dus ). Een geel/groene, en een zwarte. Als ik de geel/groene aan de plus van mn accu hang, schiet mn meter een heeeel stuk sneller naar boven, en gaat zelf buiten de schaalverdeling (hij stopt precies op vol als ik niets doe). Als ik hem direct doorverbind met de zwarte draad (nagemeten; is massa) loopt hij net zo rustig naar boven als bovenaan omschreven.
Nu vraag ik me af hoe de benzinemeter precies werkt. Wat zit er in die vlotter? Is het een soort regelbare weerstand en je benzinemeter een amperemeter?
Het lijkt me dat er geen 12V over je vlotter staat ivm vonken in je benzinetank (8)).
Wie kan me een beetje uitleggen hoe het systeem werkt, en waar er bij mij waarschijnlijk iets stuk is?
Ik hoopte dat ik t stekkertje er verkeerd om op had gezet maar dat bleek niet zo te zijn. Zelfs als ik mn benzinevlotter los haal doet hij precies het zelfde.
Er gaan 2 draden naar mn benzinevlotter (het ding in mn tank dus ). Een geel/groene, en een zwarte. Als ik de geel/groene aan de plus van mn accu hang, schiet mn meter een heeeel stuk sneller naar boven, en gaat zelf buiten de schaalverdeling (hij stopt precies op vol als ik niets doe). Als ik hem direct doorverbind met de zwarte draad (nagemeten; is massa) loopt hij net zo rustig naar boven als bovenaan omschreven.
Nu vraag ik me af hoe de benzinemeter precies werkt. Wat zit er in die vlotter? Is het een soort regelbare weerstand en je benzinemeter een amperemeter?
Het lijkt me dat er geen 12V over je vlotter staat ivm vonken in je benzinetank (8)).
Wie kan me een beetje uitleggen hoe het systeem werkt, en waar er bij mij waarschijnlijk iets stuk is?