Werkgeheugen Imac

Status
Not open for further replies.
Hoi,

iemand hier dan me kan helpen het juiste werkgeheugen voor mijn Imac te bestellen?

Ik heb een Imac 2.5ghz I5
Nu 8GB 1333 mhz ddr3 maar ik wil naar 16GB (zou moeten kunnen las ik)
Ik heb echt 0 verstand van computers :p

Voor zover ik het begrijp heb je altijd een setje nodig, (nu zit er dus 2x 4 in. Heb m even opengehaald ) maar ik ben bang dat ik straks de verkeerde aanschaf.
Sommige sites brengen me namelijk een beetje in verwarring waardoor ik het idee krijg dat als ik straks 16 gig bestel, ik 4 stripjes van 4 ontvang en er passen er maar 2 in toch?. :p
Op de 1ne site staat namelijk 8gig (misschien dat ze ervan uitgaan dat je weet dat het 2 strips zijn) , en op een andere site 8 gig 2x4 (waardoor ik weet dat ik die niet moet hebben mits er maar 2 strips in kunnen).

Iemand hier die weet hoe of wat?
En waar ik het beste kan bestellen?

Thnx! :)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Post eens een screenshot of een export van je "System Information/Systeem Informatie"

-> Hardware -> Memory/Geheugen.

en

-> Hardware

Vermoedelijk gaat hij zelfs tot 32GB, dus dan zou het handiger zijn 4x8 of 2x8 te kopen ipv 2x4.
Maar dat hangt af van bovenstaande info.
 
Last edited:
Zat gister nog even te kijken op youtube. Was iemand die uitleg gaf over hoe je het moet vervangen. Blijkbaar zitten er nog 2 sleuven boven die ik niet heb gezien.
Het was wel een iets ander model, maar ik schroef die van mij nog wel een keer open om te checken.

Overal lees ik dat de versie die ik heb niet verder kan dan 16gig.
Ik vind overal ook maar max 4 gig per strip.

Dus ik denk dat ik er wel vanuit kan gaan dat ik gewoon dat setje van 8gig (2x4) kan kopen.

Geheugen.nl = dat iets?


Thnx!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top