mja , dat ligt niet aan de zuiger zelf perse , dat moet je er dan ook even bij vertellen..
ik heb in mijn leven veel Airsal cilinders gemonteerd , en eigenlijk nooit een zuiger kapot gezien daarvan. (teminste niet door slechte kwaliteit)
en dat is van allerlei types van Puch maxi's ,MT's , TSX , AM5/6 , min hor/vert. lucht/water , Morini ,veel Derbi's en ga zo maar door..
de meest voorkomende oorzaak dat een zuiger kapot loopt is door slechte/verkeerde smering , kapotter drijfstangen en ondeskundige montage en/of gebruik..
vaak word er ook te lang doorgereden met een versleten zuiger..
tja , maar als het bij mij NIET kapot loopt , en bij jou WEL , wat is dan de conclusie?
Airsal is echt niet het meest geweldige merk dat er bestaat , maar echt zo bagger dat de zuigers zomaar kapot lopen is het niet hoor..
behalve mischien als je echt ver gaat tunen , mja , daar zijn deze cilinders niet echt voor gemaakt..
niks punt , dat zijn ze gewoon niet , niet dat ze perfect zijn uiteraard , maar wel goed genoeg voor de cilinder waar ze in worden gebruikt..
mits dit dus voor de juiste doeleinden word gebruikt op de juiste manier..
en ik praat over jarenlange EIGEN ervaring van zowel eigen brommers als de velen die ik voor andere heb klaargemaakt zowel thuis als op het werk toendertijd..
dat gelul van "ik hoor het van een ander" is IMO gewoon BS...
als je het ZELF probeerd kom je er alleen achter wat het nou echt is , dus vertel aub geen spookverhalen van derde hand...
@evolution
ik denk dat jij zon beunhaas bent die hem uit de doos haald erop zet en verder niks doet.
en als de zooi vastloopt geef je de cilinder de schuld