welke zuiger airsal t6

mke

Well-Known Member
hey

Welke zuiger kan ik het beste in mijn airsal t6 doen?
Hoorde dat de orginele niet erg goed zijn .
Tis voor een morini sr2000 lc .

(link mag er ook bij mocht je die hebben)
 
Advertisement - register to remove this

dus wat is het beste?
Gewoon weer een airsal t6 zuiger kopen (of deze proberen het is een 2de hands cil 400km gedraait)aangezien ik hem er nu nog niet opheb ...
die zuigers van airsal zijn dus goed genoeg ? cil word verder niet getuned ofzo
 
tuning heeft niks met een zuiger te maken, lekker een airsel zuiger goedkope oplossing voor een stage6 zuiger. kan prima mee door
 
mja , heb je de cilinder wel gemeten dan?

mischien is ie wel versleten..

het slechtste wat je kunt doen (zonder te meten) is een gebruikte cilinder kopen , en al helemaal een Airsal zonder zuiger 8P
 
zit wel een zuiger bij , cilinder is helemaal compleet verder .
Alleen ik las op scooter-freaks dat die airsal zuigers nogal slecht waren , en ik dacht nu hij er toch nog niet opzit , als die dingen echt zo slecht zijn kan ik dan nu net zo goed een ander zuiger erbij kopen dat zijn de kosten niet.

maar als die normale zuigers goed zijn , gebruik ik die gewoon thx
 
nja heb toch wel redelijk wat airsall's gezien waarvan de zuigers idd kapot liepen.
terwijl de cilinder zelf wel goed was.

er zijn zuigers van hebo, athena, stage6 en doppler die passen :)

zuigertje beetje afwerken wil ook weleens wat helpen.
 
mja , dat ligt niet aan de zuiger zelf perse , dat moet je er dan ook even bij vertellen..


ik heb in mijn leven veel Airsal cilinders gemonteerd , en eigenlijk nooit een zuiger kapot gezien daarvan. (teminste niet door slechte kwaliteit)

en dat is van allerlei types van Puch maxi's ,MT's , TSX , AM5/6 , min hor/vert. lucht/water , Morini ,veel Derbi's en ga zo maar door..

de meest voorkomende oorzaak dat een zuiger kapot loopt is door slechte/verkeerde smering , kapotter drijfstangen en ondeskundige montage en/of gebruik..

vaak word er ook te lang doorgereden met een versleten zuiger..
 
mja , dat ligt niet aan de zuiger zelf perse , dat moet je er dan ook even bij vertellen..


ik heb in mijn leven veel Airsal cilinders gemonteerd , en eigenlijk nooit een zuiger kapot gezien daarvan. (teminste niet door slechte kwaliteit)

en dat is van allerlei types van Puch maxi's ,MT's , TSX , AM5/6 , min hor/vert. lucht/water , Morini ,veel Derbi's en ga zo maar door..

de meest voorkomende oorzaak dat een zuiger kapot loopt is door slechte/verkeerde smering , kapotter drijfstangen en ondeskundige montage en/of gebruik..

vaak word er ook te lang doorgereden met een versleten zuiger..

nja dat kan jouw ervaring zijn.
dat is bij mij wel heel anders :)
 
tja , maar als het bij mij NIET kapot loopt , en bij jou WEL , wat is dan de conclusie? ;)

Airsal is echt niet het meest geweldige merk dat er bestaat , maar echt zo bagger dat de zuigers zomaar kapot lopen is het niet hoor..

behalve mischien als je echt ver gaat tunen , mja , daar zijn deze cilinders niet echt voor gemaakt..
 
tja , maar als het bij mij NIET kapot loopt , en bij jou WEL , wat is dan de conclusie? ;)

Airsal is echt niet het meest geweldige merk dat er bestaat , maar echt zo bagger dat de zuigers zomaar kapot lopen is het niet hoor..

behalve mischien als je echt ver gaat tunen , mja , daar zijn deze cilinders niet echt voor gemaakt..

niet bij mij, want ik hoef die zooi niet.... wel bij menig andere personen.
daar kunnen we wel over discussieren maar dat schiet niet op :)

ik vind gewoon dat die zuigers het zwakke punt zijn van een airsall cilinder, and that's it ;)
 
niks punt , dat zijn ze gewoon niet , niet dat ze perfect zijn uiteraard , maar wel goed genoeg voor de cilinder waar ze in worden gebruikt..

mits dit dus voor de juiste doeleinden word gebruikt op de juiste manier..

en ik praat over jarenlange EIGEN ervaring van zowel eigen brommers als de velen die ik voor andere heb klaargemaakt zowel thuis als op het werk toendertijd..

dat gelul van "ik hoor het van een ander" is IMO gewoon BS...

als je het ZELF probeerd kom je er alleen achter wat het nou echt is , dus vertel aub geen spookverhalen van derde hand...
 
niks punt , dat zijn ze gewoon niet , niet dat ze perfect zijn uiteraard , maar wel goed genoeg voor de cilinder waar ze in worden gebruikt..

mits dit dus voor de juiste doeleinden word gebruikt op de juiste manier..

en ik praat over jarenlange EIGEN ervaring van zowel eigen brommers als de velen die ik voor andere heb klaargemaakt zowel thuis als op het werk toendertijd..

dat gelul van "ik hoor het van een ander" is IMO gewoon BS...

als je het ZELF probeerd kom je er alleen achter wat het nou echt is , dus vertel aub geen spookverhalen van derde hand...

hoor je mij zeggen dat ik het van een ander heb gehoord? NEE!

ik heb menig airsall cilinders eraf gehaald, en elke keer als ik zo'n ding heb gehad die is vastgepeerd is het de zuiger die kapot is.

ik vertel je gewoon mijn ervaring met die cilinders, en die is gewoon NIET GOED....

ja en ben je het er niet mee eens, sja kan er niks aan doen.
 
die airsal zuigers/cilinders zijn echt niet zo slecht als iedereen zegt
mijn broer rijd nu al een paar jaar met een airsal cilinder en zuiger rond en heeft nog nooit problemen gehad:W
als je alles netjes afwerkt, schoonmaakt, goed smeert en afstelt heb je niks geen last

@evolution
ik denk dat jij zon beunhaas bent die hem uit de doos haald erop zet en verder niks doet.
en als de zooi vastloopt geef je de cilinder de schuld:o
 
Back
Top