welke zal ik kiezen?!

angerb0y

Well-Known Member
Heyy mensen 1 mei krijg ik mn scootertje.. en ik mag overal uitkiezen. ik hou ervan om snel te gaan maar ook comfortabel te rijden. korte stukken maar ook lekker lange stukken. ik zat zelf te denken aan een nieuwe runner SP??

groeten

en alvast bedankt! (Y)
 
Advertisement - register to remove this

hahaha oke bedankt mensen! maarja. ik vind opzich een Aprillia SR of aerox mooier dan runner. maar ik heb gehoord dat de kwaliteit van de runner weer beter is. weet iemand dat? (L) dankjulliwel
 
een runner is wat makelijker op te voeren dan een aerox (wat voor blok hebben de nieuwe SR eigelijk? ook pia?) omdat een aerox blok maar een 12mm carb heeft kleinere rollen in vario en een runner een 17,5 carb heeft.
 
Heyy mensen 1 mei krijg ik mn scootertje.. en ik mag overal uitkiezen. ik hou ervan om snel te gaan maar ook comfortabel te rijden. korte stukken maar ook lekker lange stukken. ik zat zelf te denken aan een nieuwe runner SP??

groeten

en alvast bedankt! (Y)

ZIP SP 00!

Lekker klein, dus comfortabel in bochten etc, en omdat het gewicht wat minder is wil hij vaak ook wat sneller vanuit stilstand weg rijden.
Je voorwiel zal met een degelijke setup wel weer sneller van de grond komen.
Ook heel makkelijk op te voeren vanwege het Piaggio blok.
Persoonlijk vind ik het de mooiste scooter die tot nu toe gemaakt is.
Maar als je lang bent, dan kun je niet normaal erop zitten, of je zit helemaal achterop je zadel.

Runner, tja, dat vind ik echt zo mocro/sjonnie scooter.
Vind het bochten nemen met een Runner ook KUT.
Enigste waar ze goed voor zijn is als motor scooter, maar ik denk dat je dat niet wilt.

Maar dan heb je ook nog de gulden midden weg: een Typhoon.

Maar zoals anderen al zeggen is het allemaal smaak.
Ik zou bijvoorbeeld nooit een Peugeot blok willen hebben, Minarelli ook niet zo snel, maar met sommige scooters kan dat nog.

Piaggio, das mijn ding.
 
hmm ja zip zat ik ook wel aan te denken. die kan je bloedsnel opvoeren en zijn lekker licht. maar de look vind ik daarbij wel een nadeel en je kan niet echt makkenlijk iemand achterop nemen :(.. ik zat vandaag ook te denken aan een crossbrommertje bijvoorbeeld een derbi sanda of zoiets. lekker met een gangetje van 80 crossen ofzo :D. en daarbij ze zijn behendig en stevig.

wat vinden jullie daarvan??? zijn die btw makkenlijk op te voeren? alvast bedankt voor jullie hulp mensen
 
hahah ja ik weet het XD!, ik vind het erg moeilijk omdat ja ik wil natuurlijk wel een goeie hebben waar ik veel plezier mee heb! :p.. scooter lijkt me comfortabel maar een crosser lijkt me leuker denkik. daarom vraag ik jullie om advies :D :p (A)
 
Zijn ook wel makkelijk op te voeren, maar dan rijd je 80 en heb je 5 versnellingen.
Betekent dat je dus om de 20 km +/- moet schakelen..
Dus tenzij jij goed kan schakelen, is dat kreng niet vooruit te branden.
Daarbij heb je geen buddy ruimte etc.
En crossen doe je er denk ik niet mee, anders koop je wel een tweedehandsje om lekker af te trappen, geen gloed nieuwe Senda.
Zipje knal je een Yasuni R onder, ga je 80, trek je vanuit stilstand hem net wel/niet een stukje van de grond. (ligt aan zit houding en gewicht)
Gas geven en gaan, niks geen schakel gedoe.
En met een Zip kun je makkelijk iemand achterop nemen, alleen de bestuurder zit niet heel comfortabel omdat je wat op het puntje van je zadel moet zitten.
Ik heb 2 jaar lang elke dag iemand achterop gehad, haalde hem altijd op voor werk en bracht hem ook weer thuis. (allebij 1.80/90 lang)

En wat versta jij onder behendig?
Vind ze maar lomp door de bocht rijden. :rolleyes:
 
Last edited by a moderator:
Ik zou een Zip kiezen.

Je rijd toch het meeste alleen, dus dan rijd ik liever op een lichte kleine scooter, dan zo groot lomp ding die 130 kilo weegt.
Je koopt tenslotte de scooter voor jezelf, en mocht je ooit een keer iemand achterop moeten nemen, kan dat met een Zip ook makkelijk.
Ze hebben allebij een Piaggio blok, dus dat maakt verder niets uit.
Een Zip heeft ook nog een handschoenenbakje, dus een extra berg ruimte of een goede plek voor een begrenzer.
Zip is net wat goedkoper, dus die euro's die je bespaart kun je stoppen in een nieuwe Yasuni R, en misschien nog wat ander klein spul voor je brommer.
Bochten nemen met een Zip is gewoon heerlijk, een Runner daarintegen..
Vind een Runner gewoon niet mooi, maar dat is puur smaak.
 
Een Zip en Runner zijn allebij net zo diefstalgevoelig.
Vooral een mooie Zip SP of Runner RST.
Gewoon schijfremslot voorom je schijf, en achter een dikke ketting.
Als je een paar centjes over hebt ook nog een anti-robos slot erbij.
Dan is de kans dat ze je scooter jatten vrij nihil, tenzij ze hem natuurlijk in een busje laden.
 
Back
Top