welke vertaning voor stage6 mk2 racing

K_beun

New Member
mijn aerox loopt op top 105/110 maar hij zou veel harden moeten kunnen.
setup:
stage6 mk2 racing
geflowde carters
v-force 3 membraan
28mm carb
roost rst,105 uitlaat
mvt ontsteking
ik weet niet precies welke vertanding erin zit maar heel hard loopt ie niet. iemand tips?

Advertisement - register to remove this

Dan is ie heeeel slecht afgesteld. Met originele vertanding haal je de 120 wel hoor. Want ben bang dat jij denkt ff vertandingkje erin en ik ga 140

Dan is ie heeeel slecht afgesteld. Met originele vertanding haal je de 120 wel hoor. Want ben bang dat jij denkt ff vertandingkje erin en ik ga 140
Hij is niet slecht afgesteld, geen dipjes trek in een keer door naar zijn top maar dan stopt hij gwn alsof hij uit zijn vertanding loopt

Een beetje Scooter (50 cc Blok ) met dikke Set Up (70 / 94 CC ) gaat pas in over toeren rond de 130 / 135 km/ H (met Overange overbrenging ) .
Dan pas is langere vertanding van toepassing als je sneller wil op Top .

Een beetje Scooter (50 cc Blok ) met dikke Set Up (70 / 94 CC ) gaat pas in over toeren rond de 130 / 135 km/ H (met Overange overbrenging ) .
Dan pas is langere vertanding van toepassing als je sneller wil op Top .
maar volgens mij ligt er in m’n aerox standaard vertanding. En veel harder dan 110 gaat ie niet, ik heb al geprobeerd m’n vario anders uit te shimmen maar dat heeft weinig tot niks geholpen. Ik ben van plan om er een dubbel gelagerd vertandings deksel op te zetten dus wil ik gelijk andere vertanding steken. Dus wat voor vertanding zouden jullie aanraden?

Voorbeeld : Mijn Maat @vandeweg heefteen Sprinter Met Polini Evo / de rest FullStage 6 ,dat ding loopt 110 met Overange overbrenging STD vertanding , rond 14000 RPM .
Mijn Mhr Speed 7-t Fabrieks getuned , met MHR Overange Malossi met STD Vertanding loopt135 , voordat die in over toeren gaat , Mijn MHR draait dan 15000 RPM .
Wil ik sneller ... dan andere vertanding , mijn Set Up is gebaseerd op de 150 M sprint . dus ... ik vind het goed zo .
Dus ... kijk eerst eens hoeveel Toeren je volgas draait , met welke Rollen .

Voorbeeld : Mijn Maat @vandeweg heefteen Sprinter Met Polini Evo / de rest FullStage 6 ,dat ding loopt 110 met Overange overbrenging STD vertanding , rond 14000 RPM .
Mijn Mhr Speed 7-t Fabrieks getuned , met MHR Overange Malossi met STD Vertanding loopt135 , voordat die in over toeren gaat , Mijn MHR draait dan 15000 RPM .
Wil ik sneller ... dan andere vertanding , mijn Set Up is gebaseerd op de 150 M sprint . dus ... ik vind het goed zo .
Dus ... kijk eerst eens hoeveel Toeren je volgas draait , met welke Rollen .
Mijn mk2 racing is nog niet bewerkt. En draait niet zo veel toeren als jou setup dus wat voor tandwiel verhoudin zou je aanraden?

Dus ?? waarom wil je tandwiel verhoudig aan gaan passen als je nog niet op Max Toerental zit ??
Met lagere vertanding duurt het alleen maar langer voordat je op Topsnelheid zit , en als .... je de Pk`s heb om dat te halen .
Onder de 20 PK is STD vertanding ruim voldoende .

Dus ?? waarom wil je tandwiel verhoudig aan gaan passen als je nog niet op Max Toerental zit ??
Maar Waarom zou ik mijn toerental veel hoger willen als ik ook hogere top kan krijgen met dezelfde toeren. M’n setupje draaid rond de 18 pk en wil mijn cilinder laten tunen voor rond de 20

Last edited:
Je Blok ... moet de kracht hebben om een Hogere top te bereiken .... vertanding moet dat aan kunnen .
Goed voorbeeld is : stel je gaat met je Mountain Bike in hoge vertanding vertrekken , als je niet sterk genoeg ben om te trappen , bereik je de snelheid niet en kak je in .
Mischien is het een advies eens te gaan lezen in het Forum : Tuning voor gevorderden.

Je Blok ... moet de kracht hebben om een Hogere top te bereiken .... vertanding moet dat aan kunnen .
Goed voorbeeld is : stel je gaat met je Mountain Bike in hoge vertanding vertrekken , als je niet sterk genoeg ben om te trappen , bereik je de snelheid niet en kak je in .
Mischien is het een advies eens te gaan lezen in het Forum : Tuning voor gevorderden.
Post automatically merged:

Ah Oke danku wel voor de tip

slecht afgesteld is ie niet, ik trek zip 172lc stage2 getuned er met optrek en op top eruit, maar toch wil ik op top iets harder
Ah kijk dat zijn inderdaad duidelijke vergelijkingen waar je natuurlijk helemaal geen ene flikker aan hebt. Maar blijkbaar bevalt mn antwoord je niet en wil je gewoon horen dat je lekker een setje 13/44 malossi vertanding erin moet knallen want dat hebben alle sprinters ook erin en jij bent ook een sprinter toch?

Lekker 200 euro aan vertanding uitgeven en straks nog geen steek verder als het blijkt dat je rotor ofzo toch niet zo scherp stond als je had gedachtt. Of dat je er een verkeerde drukveer ofzo in hebt

Ah kijk dat zijn inderdaad duidelijke vergelijkingen waar je natuurlijk helemaal geen ene flikker aan hebt. Maar blijkbaar bevalt mn antwoord je niet en wil je gewoon horen dat je lekker een setje 13/44 malossi vertanding erin moet knallen want dat hebben alle sprinters ook erin en jij bent ook een sprinter toch?

Lekker 200 euro aan vertanding uitgeven en straks nog geen steek verder als het blijkt dat je rotor ofzo toch niet zo scherp stond als je had gedachtt. Of dat je er een verkeerde drukveer ofzo in hebt
ik wil er mee zeggen dat hij goed trekt geen dipjes heeft en genoeg kracht heeft om harder te gaan. maar als je naar mijn setup kijkt wat voor drukveer zou je aanraden?

Beste is testen met 1 Merk Drukveer , en niet verschillende merken door elkaar gooien .
Bij Polini zijn alle drukveren blauw , als ze nieuw zijn staat de druk aangegeven in KG. later is dat niet meer af te lezen .
Mijn Voorkeur gaat uit naar Malossi Drukveren ,, diverse kleuren kan je Testen .
Stage 6 ? Prima drukveren ... echter maar een paar Kleuren beschikbaar .
Mijn voorkeur ? : Malossi Drukveer , ( ivm het grote assortiment drukveren ).
NB : Elke Scooter is verschillend ,als @vandeweg en ik gaan testen op het Indu .. nemen we een groot aantal drukveren en andere zooi mee, echter gaat er zo een middagje tijd inzitten , en vergelijken met een andere Scooter ernaast.. ( Acceleratie / Topsnelheid etc etc ).

Beste is testen met 1 Merk Drukveer , en niet verschillende merken door elkaar gooien .
Bij Polini zijn alle drukveren blauw , als ze nieuw zijn staat de druk aangegeven in KG. later is dat niet meer af te lezen .
Mijn Voorkeur gaat uit naar Malossi Drukveren ,, diverse kleuren kan je Testen .
Stage 6 ? Prima drukveren ... echter maar een paar Kleuren beschikbaar .
Mijn voorkeur ? : Malossi Drukveer , ( ivm het grote assortiment drukveren ).
NB : Elke Scooter is verschillend ,als @vandeweg en ik gaan testen op het Indu .. nemen we een groot aantal drukveren en andere zooi mee, echter gaat er zo een middagje tijd inzitten , en vergelijken met een andere Scooter ernaast.. ( Acceleratie / Topsnelheid etc etc ).
ah oke dan zal ik ook eerst ff met verschillende drukveren kutten en kijken wat het beste rijdt ik heb er nu een drukveer in zitten van polini van 34kilo rijdt ie naar mijn mening heel goed mee

polini van 34kilo rijdt ie naar mijn mening heel goed mee
Ok ... ik snap het, soms moet je een keuze maken .
Wil je Sprinten ? en op de 150 M de snelste zijn ?
Of wil je een Hoge Topsnelheid .
Wil je de snelste zijn op de 150 M , en de hoogste Top hebben , dat kan maar heeft weer met je SetUp te maken .. (Pk`s ) en Cilinder inhoud .
Juiste afstelling gaat enige tijd inzitten .

Back