welke vertanding??

Appie50

Suzuki gsx-r 600 k5
Weet iemand welke vertanding ik moet gebruiken in mn racescoot? Hij rijdt nu ong. 100 km/u en er zit nu een +16% vertanding in (prim.) Ik denk dat er wel 25% in kan omdat hij het vermogen wel heeft en de toeren. Is er een speciale formule voor om zoiets uit te rekenen? TNX
________
Live sex
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zal ik het dan maar uittypen?
smile.gif


Ik zal het meteen met een voorbeeld geven
smile.gif


verhouding primair: 13/44
verhouding secundair: 15/49

Dan draai je de verhoudingen om en deel je het door mekaar:
44/13 = 3,3846154
49/15 = 3,2666667

dan vermenigvuldig je die 2 uitkomsten met mekaar:

3,3846154 x 3,2666667 = 11,05641

Dat getal wat eruit komt is dus je reductiefactor. Dat is het aantal keer dat je koppelingshuis ronddraait als je wiel 1 heel rondje heeft gedraaid, dus eigenlijk hoe zwaar je overbrenging is.
Maar dat wat jij zei van die % heb ik nog nooit van gehoord.
Maar als je een primaire vertanding van Malossi erin zet dan blaas je wel wat verder mee
wink.gif
Ik heb em zelf ook liggen, maar moet er nog in...

Greetz
 
Originally posted by Daanje_70MHR:
Zal ik het dan maar uittypen?
smile.gif



Je had ook ff een linkie naar mijn site kunnen zetten, staat er sinds vandaag op: mooie formule om je Rf te berekenen...

Die procenten zullen wel uitgegaan zijn van de RF...

SvR
 
Originally posted by Sjoerdyo:
Je had ook ff een linkie naar mijn site kunnen zetten, staat er sinds vandaag op: mooie formule om je Rf te berekenen...

Die procenten zullen wel uitgegaan zijn van de RF...

SvR

Misschien kan Appie50 zelf uitleggen wat die % betekenen?
En je hebt je site eindelijk weer geupdated?
smile.gif
Koel
wink.gif
...
Ik ben nog steeds bezig met het gedeelte over opvoeren, want ik wil het gewoon foutloos en duidelijk hebben
wink.gif

Verder moet ik nog nieuwe foto's maken van me scooter, maar ik heb jammergenoeg geen digicam en heb ook geen zin om een nieuw rolletje te kopen, want dat duurt eeuwen voordat ie ontwikkeld is...

Greetz
 
Ok Ik zal het effe uitleggen. Die procenten geven aan (volgens mij) hoeveel top erbij komt. Heb namelijk een boekje van TP liggen en daar staan allerlei verhoudingen in met de procenten. Heb nu prim. 13/52 en dit geeft volgens het boekje een 16,75 hogere top. Sorry if I'M wrong.
________
Web Shows
 
Last edited:
Lijkt me niet, dat kan je nooit zeggen een scooter met meer power zal makkelijker een zwaardere vertanding rond kunnen krijgen en daarom hogere top speed halen.

Vergelijk het met armstrong die een zwaardere versnelling rondtrapt, die zal dat sneller dan een normale fietser doen omdat hij gewoon meer kracht in de benen heeft.

Lijkt me hoeveel langer ie is in procenten.
 
Back
Top