welke vertanding voor me aerox?

sp.rox

K'hill:D
Ik heb een aerox LC met de volgende setup:

50std cilinder
17,5 Dell'orto
p1 filter
malossi sport
polini 2g
Yasuni Z (onbegrenst)

Ik rijd met deze setup 95/100 @ teller. Mijn vraag is hoe ik ervoor kan zorge dat mijn scooter even hard of nog harder trekt en dat mijn topsnelheid iets omlaag gaat...Iemand tips en of suggesties... Ik zat zelf te denke aan andere vertanding en zo ja welke..?
 
Advertisement - register to remove this

je zou er een kortere vertanding in kunnen zetten, maar of dit veel in topsnelheid scheelt durf ik niet te zeggen.

persoonlijk zou ik met deze setup gewoon je orgine vertanding houden. die is ervoor gemaakt!!!

en hard optrekken en een lage top gaat niet samen (dit is al 1000000000 keer gezecht)
 
maar als ik er een kortere vertanding erin zet dan gaat ie harder trekken en wss blijft ie dan ongeveer even hard rijden. Alleen als je op de rollerbank gaat telt de trekkracht of de snelheid dan...?
 
sp.rox said:
maar als ik er een kortere vertanding erin zet dan gaat ie harder trekken en wss blijft ie dan ongeveer even hard rijden. Alleen als je op de rollerbank gaat telt de trekkracht of de snelheid dan...?

als dat zo zou zijn dan zou iedereen wel een kortere vertanding in zijn scooter gooien. ;)

en de rollerbank meet puur snelheid, geen trekracht.
 
maar als ik dan een kortere vertanding in me aerox wil doen wat zou je dan aanrade..? En als ik het ga vervangen moet ik dan primaire en secundaire vertanding vervangen of kan het ook al dat ik er maar 1 vervang..?
 
Last edited:
geen id. ik ken ook niemand die een kortere vertanding in zijn scooter zet om harder op te trekken. omdat dit gewoon neit zo simpel werkt.
je kunt niet zeggen dan je met een langere vertanding automatisch super hard rijd en met een korte super hard optrekt. Je orginele vertanding is berekend dat hij het vermogen van een standaard scooter goed op de weg kan brengen. op dit forum zijn berekeningen te vinden om te kijken welke vertanding het beste resultaat zal geven bij jou scooter maar hier heb ik geen verstand van.

hou gewoon je orginele vertanding. als je egt harder zou gaan optrekken en en de zelfde top zou hebben met een kortere vertanding zou iedereen dit doen je bent egt niet de enigste met dit idee...
 
Mijn ervaring is dat mijn topsnelheid een soort van begrenzing kreeg... ik reed met een Due plus etc. en had secundaire vertanding van een Sr.. erg kort dus... mijn top hield op rond een km of 90... terwijl je hoorde dat ie nog harder wilde... over trekkracht kan ik niet echt iets zeggen weet alleen dat als ik gas gaf in een bocht dat ik dan op de grond lag... maar heb het niet kunnen testen met langere vertanding....
 
laat nou maar gewoon zitten want je gaat gewoon problemen krijgen , de std vertanding is gewoon perfect voor wheelies zelfs als je wilt...

mja , dat ligt er dus ook aan hoe goed je kunt afstellen en wat voor setup ;)

een Z is nou niet de meest supersnelle pijp dus daar kun je mischien nog wat mee doen

wat voor filter heb je?
 
omdat dat gewoon niet nodig is ,het geeft een tiefusherrie (voor anderen hinderlijk en geeft een vertekend geluid waardoor je het echte geluid minder hoort en het dus al moeilijker afstellen is) , het is gevoeliger etc. etc.

op zo'n setup hoort iig geen "power"filter , zal ook hoogstens minder lopen
 
ok tnx maar een maat van mij zei ook dat bij zulke soort setups een std filter ut beste is en dat powerfilters meestal kut doen ..maar bij mij loopt ie super als een van de weinige:p maar iig tnx:p Ik zet wss mijn std filter er weer op
 
Zal het hier effe vragen, moet ik er geen nieuw topic voor openen.
Ik zit met m'm mina vert blok met een Dr70cc enzo en ga dus flink overtoeren op mijn top (95km/u) Welke as zou ik best vervangen van m'n vertanding?
Primair, secundaur of allebei? En welke maten dan?
thx:)
 
Back
Top