Welke veer Piaggio zip

Andrea

New Member
Hey ik wou onder mijn zip 2t een andere achterveer zetten ik zag er 2 van yss de E series gas gevuld maar er is eentje van 270mm en 310mm wat is nou het verschil en wat is beter
 
Advertisement - register to remove this

Hey ik wou onder mijn zip 2t een andere achterveer zetten ik zag er 2 van yss de E series gas gevuld maar er is eentje van 270mm en 310mm wat is nou het verschil en wat is beter

Hoe groter de veer hoe hoger de achterkant komt te staan, mijn voorkeur gaat altijd uit naar een middelgrote veer. Alsje bijv een sprinter maakt en autowheelies wilt voorkomen wordt er vaak gekozen voor een extra hoge veer aangezien je dan beter en meer op je stuurt steunt.

Ene is op olie andere gas

Gas kunje als ik het goed zeg beter afstellen op hoe zwaar hij veert.
 
Opmeten welke er nu op zit, als je een langere schokbreker neemt werkt je middenbok niet meer zoals het hoort. Je kan hem er wel op zetten maar dan wiebelt je scooter alle kanten op als ie op de middenbok staat. Langere schokbreker komt je rijcomfort ook niet ten goede. Dus mijn advies zou zijn om er 1 van de originele lengte te pakken en dan een beetje afstellen op je gewicht of wat je zelf natuurlijk fijner vind
Hoe groter de veer hoe hoger de achterkant komt te staan, mijn voorkeur gaat altijd uit naar een middelgrote veer. Alsje bijv een sprinter maakt en autowheelies wilt voorkomen wordt er vaak gekozen voor een extra hoge veer aangezien je dan beter en meer op je stuur steunt

Het idee van die langere veer is leuk, maar helaas krijg je met een langere veer een kortere wielbasis waardoor je dus nog eerder omhoog komt. Voor je gevoel lijkt het misschien anders omdat eerst je veer inveert voor je wegrijd maar omdat je dan korter bent schiet je er niks mee op tenzij je het mooi vind natuurlijk
 
Hoe kan ik die van mij precies opmeten ik heb het geprobeerd en kan het kloppen dat hij 29 cm lang is en die van yes is maar 2 cm groter gaat dit een groot nadeel geven of kan het geen kwaad
 
Back
Top