Heb op het moment een polini Speed control vario (
http://www.easyparts.nl/showarticle...ni_Speed_Control_Piaggio_Et2-Gilera_Run..html) maar met de rolletjes die erin saten toen ik hem kocht, trok die goed op in de start, maar daarna maakt die zoveel geluid en stop die op 8000-9000toeren en wilt die neit sneller als 63km/h gaan.
Hoe kun je trouwens zien of deze vario versleten is? op de plek waar de rolletjes naar buiten gaan is er wel veel afgeschuurt en ligte putjes en krasjes.
met zo een goedkope adin vario (wat ik er echt uit wil) haalt die met gemak 70+ en zit die op 6500-7000toeren.
(maar als ik deze wil demontere zit de gradeplaat altijd zo vast op de krukas, denk neit dat dit zo gezond is)
Dus ik wou een nieuwe vario kopen, maar welke raden jullie mij aan?
mijn setup is (gilera DNA):
* std cilinder
* sito plus
* goude drukveer
* polini koppelingsegment (
http://www.easyparts.nl/showarticle...ngssegmenten_Polini_3g_Piaggio-Gilera_50.html )
* sproeier 76
- Dezelfde vario terug? (
http://www.easyparts.nl/showarticle...ni_Speed_Control_Piaggio_Et2-Gilera_Run..html )
- De polini high speed vario met blauwe drukveer
(
http://www.easyparts.nl/showarticle...peed_Piaggio_Zip,Quartz,Nrg,Free,Typhoon.html)
- De Malossi Multivar (
http://www.easyparts.nl/showarticle...r_Sport_2000_6_X_7,2_Gr_Gilera_-_Piaggio.html)
Trouwens, kan een v-snaar ook iets aan je trekkracht/snelheid veranderen? zit op het moment met standaart riem terug, sinds mijn vorige kapot gesprongen is (koort lastgesprongen)
Zoja, welke rade jullie mij aan?