welke vario,koppeling,carb op rox

tnt-rox

Well-Known Member
ik heb een aerox met yasuni R uitlaat

cilinder is standaart koppeling en vario ook, carb ook

ik wil hem op zn achterwiel laten trekken(is dit eventueel mogelijk? zoja met welke afstelling wil geen andere cilinder watn kan ik er niet opzetten...)

ik wil hem dus superhard laten trekken..wat moet ik hiervoor voor kopen? welke koppeling en vario? en heeft een andere carb ook zin?

ik zat zelf te denken aan vario.. multivar (mhr 2000) koppeling hebo verstelbaar... carb. dell ortho 17.5

een vriend van me wil mijn yasuni tegen zijn yasuni c16 ruilen met 30 euro van mijn kant bijbetalen.. zal hij hierdoor harder optrekken?

hij hoeft trouwens niet echt topsnelheid te hebben dat boeit me echt nix of ie nou 80 rijd of 100 als hij maar trekt als n gek. het liefste heb ik m rond de 85-90

oke lang genoeg verhaal ik hoop dat jullie me kunnen helpen:D
 
Advertisement - register to remove this

c16 is een goede uitlaat bij een laag toerental is dus een goede uitlaat om hard op te trekken, alleen weet niet wat hij doet op standaard cilinder.
Ik zou als ik jou was die multivar kopen en een delta clutch, hoewel een hebo ook goed is.
17,5 is denk wel goed genoeg.
Voor de rest gewoon beetje met rollen, trekveren, drukveren, en gewichtjes rommelen, het liefst door iemand die een beetje wat van afstellen weet.
Suc6 ermee.
mzzl bjorn
 
Je kan beter je R houden, Multivar, en een hebo of malossi koppeling, 17,5 en je rijd leuk, wil je dat ie autowheelies maakt dan zul je toch naar een leuke 70 moeten kijken, Je C16 gaat niet egt werken op je std cil omdat het volume hiervan te groot is voor een 50cc.

Suc6
Jesse
 
Jesse@BlueSR said:
Je kan beter je R houden, Multivar, en een hebo of malossi koppeling, 17,5 en je rijd leuk, wil je dat ie autowheelies maakt dan zul je toch naar een leuke 70 moeten kijken, Je C16 gaat niet egt werken op je std cil omdat het volume hiervan te groot is voor een 50cc.

Suc6
Jesse

Dat is idd wel zo je hebt natuurlijk bijna geen tegen druk.
mzzl bjorn
 
Andere vertanding?!....
moet je es kijken die erg dicht bij elkaar staan
(op bijv. Easyparts.nl)
Voor de rest zou ik dan ook net als meer mensen Malossi Delta Clutch, en Malossi Multivar pakken...
17.5 Carburateur is niet nodig, met je std. krijg je um ook wel op het 8er wiel,
gewoon gewichten, + sproeiers klooien,,,

Greetz MIke
 
Dit in tuning algemeen :?

Maja, ff over je vraag....

Als je echte autowheelies wilt trekken moet je toch echt een andere cilinder nemen, want met std cilinder zal het niet echt gaan lukken.
Dit is wat je dan ongeveer moet nemen:

DR70
Yasuni R/Gianelli Shot
19mm carb
Malossi Multivar

En dan goed afstellen :)
 
ja maar ik wil geen 70... ben ik hier mn scooter meteen kwijt:S
maar 17.5 is niet nodig hoorde ik iemand zeggen? hoe komt het dan dat 2 mensen zeggen van wel .. n 17.5 zal toch wel schelen met trekken lijkt mij ?
 
hoeveel kost dat "halve maandje" wegslijpen? en is dat voor straatgebruik?
het is niet de bedoeling dat het ding 100 loop eigenlijk anders ben ik hem alsnog kwijt, word ik aangehouden

ik wil ongeveer 85-90 rijden lukt dat met deze setup... maar toch trekkracht!

en diegene die de opmerking van die 50 mhr... dat wil ik nog gaan doen na n half jaartje ongeveer.. toch gewoon die mhr2000 kopen? want ik wil niet over n half jaartje weer van koppeling...vario en uitlaat gaan wisselen
 
Halve maantje weghalen kan je zelf ook doen maar is prestatiewijs niet zo denderend.. en of je nou 100digi rijdt met je normale 50cc of nou 100digi rijdt met een MHR Speed dat maakt ook weinig uit.. kwijt is kwijt. Autowheelie's ga je niet redden met std. cilinder, heeft simpel weg volgens mij gewoon het vermogen niet. Denk dat je beste naar een Malossi 70 sport of Polini 70cc kan gaan kijken, die leveren lekker veel koppel en valt nog wel te leven met topsnelheid. Die R kan je wel houden maar als je eenmaal sneller wilt (wat je gegarandeerd wilt.. iedereen wilt dat) heb je denk ik wel meer aan een C16.. mits je natuurlijk voor een van de 70cc gaat. Als je nu toch het geld hebt zou ik gewoon lekker die MHR2000 halen, icm. mooie hebo koppeling en 17,5.
 
Back
Top