Welke variateur?

Jeff0

Hendig sjiek slipper
He,

Omdat mijn rolletjes waren versleten, heb ik besloten meteen maar een nieuwe vario set te kopen. Welke raden jullie aan met mijn 'setup'... Prijs iig beneden de 100 euro.

Setup = orgineel onbegrensd met Hebo Gara uitlaat

Alvast bedankt ;)
 
Advertisement - register to remove this

idd irritante rollen maat met hebo vario, moet je vaak bestellen... en das vervelend als je bezig bent met je scooter afstellen

malossi vario werkt minstens zo goed, onder de 100 euro zit je zeker
 
JasperdB said:
idd irritante rollen maat met hebo vario, moet je vaak bestellen... en das vervelend als je bezig bent met je scooter afstellen

malossi vario werkt minstens zo goed, onder de 100 euro zit je zeker


mja , je krijgt er rollen bij , 3 setjes , net als bij de multivar , of je nu 17x12 moet kopen of 16x13 , boeit ook geen ruk , en 17x12 is prima te verkrijgen hoor. en bovendien heb je aan het setje wat je erbij krijg genoeg , je moet alleen even kijken of je de std bijgeleverde Hebo drukveer kunt gebruiken of dat je een Malossi geel moet gebruiken om mee te beginnen. mja ,dat is met elke vario zo.

ik heb goeie ervaringen met Hebo , vooral wat betreft slijtage , nog nooit 1 versleten gezien eigenlijk.

Malossi Multivar is ook een goeie vario , alleen die heb ik wel erg vaak versleten gezien.
 
Erwin280 said:
hoeveel km zou ie dan mee moeten gaan ong. als je zeg maar aleen een onbegrenste scooter hebt.


dat is niet te zeggen , je kunt er 40.000 mee doen , maar er zijn er ook bij die er maar 5000 mee doen

het ligt grotendeels aan de afstelling , keuze van onderdelen en gebruik

veel optrekken (dus in een stad oid) is slecht voor een vario systeem , ik heb in de jaren vernomen dat bij mensen die alleen maar lange stukken rijden veel minder slijtage hebben dan mensen die steeds opnieuw moeten optrekken , en dan heb ik het ook over de overige slijtage.

en bij hogere toerentallen (bijv. met andere uitlaat) zal de slijtage vaak ook hoger zijn (vario word dan warmer)
 
Elke keer weer die eindeloze discussie over welke vario nou het beste is op een standaard setup.. Lijkt me in de search toch genoeg over te vinden? Heb op Mina een hebo vario gehad, nooit echt problemen gehad met maat rollen, en liep lekker. Ieder zijn ding. En idd, veel meer toeren kun je met elke vario maken, zegt niks over je koppel ofzo.
 
Back
Top