welke v-snaar

hillbee

New Member
bij deze ik heb een gy6 blok en een kort vraagje ik heb standaard een 669x18x30 v-snaar maar ik zie dat er ook een 683x18,2x30 v-snaar voor mijn model is wat is het verschil en wat doet het lengte verschil
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben geen tuner maar de CVT theorie hierop toepassend (tenminste wat ik er van begrijp :)) het volgende:

Ervan uitgaande dat de huidige gemonteerde snaar de kortere is,dus 669x18x30 en je gaat de langere monteren, dus de 683x18,2x30.

De nieuwe snaar is iets langer dus bij stilgelegde motor zal de snaar aan de voorkant op de variobus liggen en omdat de snaar langer is, dus minder op spanning tov de kortere snaar zal de langere snaar minder diep in de poulies van de koppeling getrokken worden.
Als de motor op toeren is en de gewichtjes in de vario maximaal samengedrukt hebben, ligt de nieuwe snaar theoretisch iets hoger in de vario al denk ik dat die 0,2 mm niet zo heel veel zal uitmaken.
Echter omdat de nieuwe snaar langer is zal de snaar minder diep in de koppelingspoulies getrokken worden.
Maw, de scooter loopt continue in een lichtere versnelling dan met de kortere snaar.

Dus ik verwacht een snellere optrek, een lagere topsnelheid en een hoger toerental bij topsnelheid en en een hoger verbruik.
 
Last edited:
Zolang de riem goed boven in de achterpoelie komt en bij de vario goed onderin, geen wijzigingen aanbrengen door een andere maat riem te gebruiken..

Beter dan bij de originele blijven.


Ik heb zelf een GY6 blok met 12 inch wielen.

Originele zit er in de kisbee een 723x17,5x28 riem in.. Maar merkte op dat ik in de achterpoelie zeker nog 5mm hebt dat de riem kan klimmen.

Ben er zelf ermee aan het experimenteren om dit beter te krijgen. Heb er momenteel een 729x 17 x30 erin gedaan.. En hoop er meer winst op top snelheid te krijgen. Merkt dat breder dan 17,5 in de achterpoelie dat de riem er bovenuit ging steken ALS die helemaal boven in zou komen.

Dus ben aan het kijken of dat de iets langere maar smallere riem misschien de scooter wat snelheid ging geven.
Moest de oude riem toch al vervangen, die was al aardig glazig gepoetst. En dan is de grip van de riem weg.
 
Back
Top