Ik ben geen tuner maar de CVT theorie hierop toepassend (tenminste wat ik er van begrijp
) het volgende:
Ervan uitgaande dat de huidige gemonteerde snaar de kortere is,dus 669x18x30 en je gaat de langere monteren, dus de 683x18,2x30.
De nieuwe snaar is iets langer dus bij stilgelegde motor zal de snaar aan de voorkant op de variobus liggen en omdat de snaar langer is, dus minder op spanning tov de kortere snaar zal de langere snaar minder diep in de poulies van de koppeling getrokken worden.
Als de motor op toeren is en de gewichtjes in de vario maximaal samengedrukt hebben, ligt de nieuwe snaar theoretisch iets hoger in de vario al denk ik dat die 0,2 mm niet zo heel veel zal uitmaken.
Echter omdat de nieuwe snaar langer is zal de snaar minder diep in de koppelingspoulies getrokken worden.
Maw, de scooter loopt continue in een lichtere versnelling dan met de kortere snaar.
Dus ik verwacht een snellere optrek, een lagere topsnelheid en een hoger toerental bij topsnelheid en en een hoger verbruik.