This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

welke uitlaat ?

Status
Not open for further replies.

Gilera_Gsm.

Well-Known Member
hoi,

welke van deze 4 uitlaten doet het het beste op een std gilardoni 50cc cilinder icm 19mm metrakitcarb+ bijhorend spruitstuk?

het gaat hier over de morini motor van een gilera gsm.

1 "Yasuni cross" (geen hm denk ik of hoe noemd dat ding?)


2 "gianelli", staat geen type of plaatje bij op 50cc.nl

:L



3 "metrakit"


4 "zen low"


oii
 
yasuni en bidalot denk ik op nr1

vreemd genoeg doet een technigas het ook best goed op 50cc voor am6.
 
de Metrakit doet het iig goed op std en 70 Pinasco/gilardoni

is de cross ook al leverbaar voor gsm? ik heb onlangs nog een nieuwe Yasuni cross op een Rieju RR gebouwd en die reed er supe mee

de Zen low zou ik iig niet nemen.
 
hmm dan valt die zen low al zeker af, is ook een onderlangse uitlaat zo te zien op de foto en da vind ik ook maar niks, het zal dan nog tusse die metrakit en yasuni gaan, maar heb gelezen op het brommerforum dat die metrakit het niet veel beter dan de ori uitlaat doet, of merk je er wel verschil van?
 
is wel ietsje sneller als onbegrenst maar t is geen super pijp, geluidje is wel leuk.
ik zou gewoon voor de yasuni of bidalot gaan kost je ietsje meer maar hij zal er wsl een stuk beter mee lopen.
 
melf #50 said:
de Metrakit doet het iig goed op std en 70 Pinasco/gilardoni

is de cross ook al leverbaar voor gsm? ik heb onlangs nog een nieuwe Yasuni cross op een Rieju RR gebouwd en die reed er supe mee

de Zen low zou ik iig niet nemen.

die zen skp d8 ik voor am6 deden het anders erg leuk schijnt het..
 
en kan iemand me ook vertellen wat het prestatie verschil is tussen een yasuni trail en een yasuni cross? 50/70cc misschien??
 
de std uitlaat loopt idd erg goed (ook in combinatie met Gilardoni 70 )

alleen moet je om de std uitlaat snel te maken het eerste stukje eraf zagen en er een nieuw stukje op zetten anders is de pijp te nouw.
 
denk dat ik toch maar voor de yasuni ga, die heeft het meest een std look met die geperforeerde alu beschermplaat(of kijk ik scheel:+), std uitlaat heeft die in carbon
 
ok, wou ik net vertrekken op het werk start het k*t ding nietmeer, hij gaf nogwel een pruttel maar daarna niets meer, wat zou dit kunnen zijn? *schakelnoob @ roedi":+



edit, ding start nu terug met nieuwe bogie,carb zuivergemaakt enz, maar er komt een hoop witte rook uit mn uitlaat en het watervolume staat hoger in mn radiator dan normaal, normaal 3 cm onder de dop, nu gelijk met de dop, koppaking kapot zekers? :|,, voor de rest komt hij wel gewoon goed op toeren als ik met de gas speel.
 
Last edited:
waarschijnlijk koppaking!

krijg je ervan he blaashaas.....
eerst warm rijden, en dan blazen
 
ik rij altijd warm voordat ik ga "blazen" de rook is veel minder nu en als hij afgekoeld is , staat het water terug op peil in mn radiator, maar ik ga straks toch maar eens de cilinder eraf halen en kijken of de pakking nog goed is, dan is er nog een optie, dat de krukaskeering aan de kant van de koppeling lek is, en hij daar olie van meezuigt maar ik hoop van niet.
 
omdat het water warmer word dan normaal , en er gassen mee in je radiator gaan van de cilinder die het water in sommige gevallen dan ook nog eens aan je radiator/reservoir laten uitspuiten.

edit, kga de cilinder er maar eens afhalen want de witte rook is weer feller geworden :+ :X +ralf+

oi
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.