Welke uitlaat speedfight 2?

RvDeursen207

New Member
Hallo allemaal, ik ben de trotste eigenaar van een 50cc speedfight 2 L/C uit 2008. Hij loopt netjes 50 gps en wil hem opvoeren. Ik ben vooral bezig met een zo snel mogelijke acceleratie ( dus laagtoerig ) Ik zat dus te denken aan een Yasuni Z of een Leovince TT. Kan iemand bevestigen dat deze goed zijn of mij een andere uitlaat aanraden die laagtoerig is? Budget max 180,00.

Gr. Ruud van Deursen
 
Advertisement - register to remove this

Hallo allemaal, ik ben de trotste eigenaar van een 50cc speedfight 2 L/C uit 2008. Hij loopt netjes 50 gps en wil hem opvoeren. Ik ben vooral bezig met een zo snel mogelijke acceleratie ( dus laagtoerig ) Ik zat dus te denken aan een Yasuni Z of een Leovince TT. Kan iemand bevestigen dat deze goed zijn of mij een andere uitlaat aanraden die laagtoerig is? Budget max 180,00.

Gr. Ruud van Deursen
Een Yasuni Z zou ik persoonlijk nooit aan beginnen, een R levert betere prestatie en is ook zeker goed geschikt voor standaard 50cc's aangezien hij gemaakt is voor laag toerige cilinders. De leovince heb ik persoonlijk geen ervaring mee.
 
Hallo allemaal, ik ben de trotste eigenaar van een 50cc speedfight 2 L/C uit 2008. Hij loopt netjes 50 gps en wil hem opvoeren. Ik ben vooral bezig met een zo snel mogelijke acceleratie ( dus laagtoerig ) Ik zat dus te denken aan een Yasuni Z of een Leovince TT. Kan iemand bevestigen dat deze goed zijn of mij een andere uitlaat aanraden die laagtoerig is? Budget max 180,00.

Gr. Ruud van Deursen
Om je speedfight meer laag toerig te krijgen en sneller raad ik je sterk aan opm de vario gradenplaat eruit te halen, je top snelheid word veel beter en hij gaat ook wat lager in toeren. :)
 
Of beter gezegd de plaat die achter de vario zit geschroefd met 3 boutjes.
Je kan daar ook ringetjes tussen plaatsen om de topsnelheid te regelen.
Maar als je die weg haalt in zijn geheel dan is de scooter onbegrenst,
grote kans dat die er nog op zit anders rijd die scooter geen 50 gps.

Wat betreft de yasuni z of de leovinci tt, zou ik de tt nemen op een ontgrenste speedfight 2.
Een mooie donkere sound ( zowel op mina hori als peug vert dacht ik altijd aan een ´ kart ´ geluid wat de tt produceerde. ) die niet al te opvallend is en voor een standaard 50cc zonder gek te doen goed genoeg.
Het mooie van de Peugeot verticale blokjes is dat de standaard vario van zijn eigen al zeer goed is,
dus die kan je laten zitten . ( Mits het binnenvlak nog recht is, en er geen rand in zit geslepen door de vario begrenzing. )
 
Last edited:
Om je speedfight meer laag toerig te krijgen en sneller raad ik je sterk aan opm de vario gradenplaat eruit te halen, je top snelheid word veel beter en hij gaat ook wat lager in toeren. :)

Zou ook wel een beetje erg dom zijn om er een snelle uitlaat erop te zetten, maar de vario begrenzer te laten zitten..
Is wel een beetje vragen om problemen.. Want als hij dit plaat laat zitten, kan die net zo goed de originele uitlaat eronder houden.


Wat betreft de yasuni z of de leovinci tt, zou ik de tt nemen op een ontgrenste speedfight 2.
Een mooie donkere sound ( zowel op mina hori als peug vert dacht ik altijd aan een ´ kart ´ geluid wat de tt produceerde. ) die niet al te opvallend is en voor een standaard 50cc zonder gek te doen goed genoeg.
Het mooie van de Peugeot verticale blokjes is dat de standaard vario van zijn eigen al zeer goed is,
dus die kan je laten zitten . ( Mits het binnenvlak nog recht is, en er geen rand in zit geslepen door de vario begrenzing. )


Yasuni Z zou ik nooit kopen.. Is gewoon een domme uitlaat. En de keuze op de TT had ik zelf ook gedaan, zeker als die goedkoper is als de R.
Op peugeot vertikaal zit er vrij weinig verschil met die uitlaten, het is echt niet de moeite om de duurste erop te schroeven.
Uiteindelijk gaat ze allemaal rond de 80km/u op de teller.. De tecnigas next zou zelfs nog de betere keuze zijn.. Die is kwa prijs erg goedkoop en loopt op dat blok echt heel goed.

Betreft de originele vario is wel redelijk, maar ook niet de beste. In het begin loopt hij niet zo mooi.. Maar op het moment dat de riem wat hoger komt op het loop vlak loopt het wel veel beter.

Zelfs een sport vario zou er nog iets aan verbetering geven.. En met name een veel constanter loop.
 
Last edited:
Back
Top