welke uitlaat op area (shot VS Yasuni R)

Bastiaan

Well-Known Member
hallo,

aangezien mijn nrX helemaal verroest is en onder de deuken zit, wil ik een nieuw uitlaatje gaan halen. alleen zit ik te twijfelen tussen uitlaten.
namelijk de shot, en de yasuni R.
DE SHOT: omdat deze pijp er zo onder past zonder aanpassingen. en de prestaties goed zijn op zowel stnd 50 als op lichte 70.
DE YASUNI: omdat deze er gewoon mooi uitziet. en de prestaties ook goed zijn op stnd cilinder en op lichte 70. het nadeel van deze uitlaat vind ik dat je er je subframe voor moet aanpassen.

Dus wat zouden jullie doen. makkelijk doen en de shot nemen?
Of wat werk hebben en een, vind ik, mooier pijpje eronder gooien.
Ook de prestaties mee genomen, want ik zit er aan te denken, om over een tijdje een lichte 70 aan te schaffen.(dr70, Roze top enz.)
Dus welke uitlaat zouden jullie nemen??
En als je een ander mooi uitlaatje weet laat het maar horen.

Advertisement - register to remove this

hmmz.. DR70 met shot en 17,5mm trekt autowheelies, krijg je met een Yasuni R niet voor elkaar ;P De uitlaten verschillen onderling niet zoveel.. Ik zou eerder kijken naar welke je mooier vind qua looks en geluid, aangezien de Yasuni R zelfs op DR70 stil is, en de Shot dan knettert.. Puur smaakverschil denks :)

dus je hoeft maar een paar MM van je subframe af te vijlen, en dan past hij goed.
maar welke had betere prestaties?? op 70 en welke op stnd..
want zelf vind ik de yasuni mooier. maar als de shot op alle andere punten beter scoort neem ik die.
ik vind zelf de tjt grubbo B ook wel een mooi uitlaatje, en die pas er wel zo onder. maar presteert die ook wel goed op stnd 50??

ik zou voor de shot gaan,
ziet er dikker uit (imo)
losse flens, en presteerd beter op een andere cilinder waarschijnlijk,
en dan hoef je je subframe niet aan te passen
en als je nu een shot besteld bij scootparts is ie nog maar 140 euro ook nog!

yasuni R liep bij mij zeer goed zowel op mn std cilinder als op mn due plus, niet een hoog knetter geluidje maar een beschaafd mooi donker geluid, ten tweede vind ik de yasuni R gewoon een zeer mooie pijp om te zien, maar dit is mijn smaak, een gruppo b heb ik zelf nog niet getest maar ik d8 dat ik zoiets had gelezen dat hij op het zelfde niveau zit als de R of zelfs nog een klein beetje hoger. wanneer je in de toekomst een lichte 70 zou willen aanschaffen zou het best leuk kunnen lopen, het ligt natuurlijk ook aan je andere onderdelen en je afstelling, zou je een gruppo b willen dan zou ik informatie proberen in te winnen van mensen die hem getest hebben, een yasuni r en een shot zijn iig beide bewezen goede uitlaten, ik zelf vind de afwerking erg goed, de lak , de constructie, maar ook dit is weer mijn mening, alleen een nadeel bij yasuni uitlaten is dat keflar spul op de demper dat nog weleens wilt losgaan

mvg tim

maar hoeveel is de shot beter??
want kvind dus de yasuni mooier als de shot..
maar als de shot veel beter presteert dan denk ik er over om die te nemen.
maar niemand hier ervaring met een grubbo B

gruppo B is ook ong zo een soort uitlaat.
k weet niet of je iets moet aanpassen om hem passend te maken, maar hij heeft een mooi geluid, ziet er goed uit, is wel 200 euro.
verder loopt deze ook goed op een 70 en op stnd cil's.
maar ik durf zo niet te zeggen of die beter is als de shot, of andersom ofzo.

AreaMaster said:
maar hoeveel is de shot beter??
want kvind dus de yasuni mooier als de shot..
maar als de shot veel beter presteert dan denk ik er over om die te nemen.
maar niemand hier ervaring met een grubbo B

je wilt gewoon met je setup lekker gaan sporten toch, gewoon af en toe stukje knallen. je hoeft niet de beste cilinder, waarom dan de beste pijp? waar gaat het je vooral om, om acceleratie of snelheid? ik dnek namelijk om dat er zoveel mensen met een shot of een yasuni R rijden je hier een blijvende discussie houd.

je moet als het goed is al1 het oogje waar normaal je bok aan hangt eraf te slijpen, want hij heeft zo''n zelfde soort bocht als een c16. maar daar is genoeg over te vinden. maar hoe presteert hij ten opzichtige van de shot of R

Neem de shot... shot zal cker beter lopen op een ''due plus'' hij is er tenslotte voor gemaakt :) ook aan het uiterlijk van een shot valt wat te doen :)

shot is net wat feller op 70cc dan R , R is wat rustiger , zal ook met minder toeren lopen. het verschil is zeker wel te merken maar het is nog maar net wat je wilt , als je vaak in stadsverkeer wilt rijden is een R wel gunstiger

Maar mocht je een R nemen kan je beter voor dr70 gaan... want met een R zal een ''due plus'' niet helemaal tot zn recht komen en dat is natuurlijk zonde...

Back