Welke stand zuiger tov kleppen?

Raytheman

New Member
Ik heb de krukas van de kisbee vervangen. Nu de boel weer in elkaar aan t zetten. Als ik t wiel van t kettinkje netjes met de streepjes parallel aan t blokje heb staan, hoe moet de zuiger dan staan? Helemaal omhoog? (Bdp)
 
Advertisement - register to remove this

Euhmm, als ik het goed heb je een GY6 blok?

Zo ja,

Van me GY6 tijden weet ik nog dat de vliegwiel een markering heeft, Top dead center ofwel helemaal omhoog (de zuiger).
 
zuiger boven in de cilinder is nul..dode punt op je kleppen.
als je dan aan t vliegwiel draait.. kort links en rechts dan zie je geen kleppen bewegen.
zie je die wel.. dan nokkenas 180 graden draaien.
 
Ik heb de krukas van de kisbee vervangen. Nu de boel weer in elkaar aan t zetten. Als ik t wiel van t kettinkje netjes met de streepjes parallel aan t blokje heb staan, hoe moet de zuiger dan staan? Helemaal omhoog? (Bdp)

Je moet op je vliegwiel kijken van je ontsteking.. Daar staat een T markering op die gelijk moet liggen aan een uitsteeksel wat aan de binnenkant van het carter zit.. Dan staat de krukas en dus ook de zuiger op tijd..

En daarna gewoon de krukas zo houden en dan de nokkenas tandwiel op tijd zetten en de ketting erop.

En daarna controlle doen of dat beiden op de juiste locaties weer staan naar paar keer de krukas gedraait te hebben.
Als de ene wel goed staat en de andere niet. Moet je de gene dat niet goed staat enkel of paar tanden het nokkenas tandwiel verdraaien.
Post automatically merged:

Hier kan je het ook zien:

 
Last edited:
Wederom bedankt, ik had heel niet naar die vliegwielmarkeing gekeken en de boel weer in elkaar gezet. Startte toen supervlot, maar nu vanmorgen kreeg ik m niet aan de gang. Vanmiddag de boel maar weer open maken :-(
 
Back
Top