JoachimG
New Member
Hulpvraag…
Zoek al even naar info wat de “normale” stand is van de ketting spanner bij Chinees GY6 blok. Vond m al wat tikkend geluid maken bij oude cilinder. Nieuwe cilinder, kop en deksel erop gezet. Geluid lijkt nu harder te zijn maar dat kan ook komen doordat de kappen er nog niet op zitten die dit wat meer dempten zeg maar. Kleppen dubbel gecheckt en afgesteld. Vliegwiel staat op tijd en nokkenas ook. Wat me opvalt is dat de kettingspanner maximaal uit gaat nadat die door de veer naar beneden wordt gedrukt. Samen met het geluid vermoed ik een uitgerekte distributieketting.
Gezien dit niet even vervangen is toch even een korte navraag onder de specialisten hier of mij vermoeden juist kan zijn.
Thanks!
Zoek al even naar info wat de “normale” stand is van de ketting spanner bij Chinees GY6 blok. Vond m al wat tikkend geluid maken bij oude cilinder. Nieuwe cilinder, kop en deksel erop gezet. Geluid lijkt nu harder te zijn maar dat kan ook komen doordat de kappen er nog niet op zitten die dit wat meer dempten zeg maar. Kleppen dubbel gecheckt en afgesteld. Vliegwiel staat op tijd en nokkenas ook. Wat me opvalt is dat de kettingspanner maximaal uit gaat nadat die door de veer naar beneden wordt gedrukt. Samen met het geluid vermoed ik een uitgerekte distributieketting.
Gezien dit niet even vervangen is toch even een korte navraag onder de specialisten hier of mij vermoeden juist kan zijn.
Thanks!