welke sproeier

trochyoni

Lalalaaa
ik heb vandaag een powerfilter van malossi gaan halen voor mijn scooter omdat de originele niet meer paste door de nieuwe achtervering en heb de prop uit mijn Tecnigas trek gehaald, het gevolg hiervan is dat mijn scooter nog trager loopt en trekt dan voordien? Weet iemand ongeveer welke sproeier er bij een standaard boostertje inzit en hoe groot ik nu ongeveer moet gaan met een powerfilter en uitlaat zonder prop?

edit:
ohja niet te vergeten er komt super veel rook uit men uitlaatje en als ik em start de eerste keer vliegt ie weg als een rakket en dan op 20/25 km/u stopt ie en trekt ie op als een slak en dan bij 50/55 trekt ie weer op tot 70 en dan bij volgas valt hij precies altijd stil alsof ik geen gas geef maar toch alles opendraai... zowat stotteren, hierdoor ben ik een beetje in de war, ik dacht altijd dat de sproeier te groot wat als hij stottert... maar dat kan in dit geval nu neit denk ik aangezien ik jusit powerfilter heb gestoken en uitlaat ontgrensd...
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Boegie weet ik niet echt, ik snap daar niets van....
zit nu een 86 in en doet het al ietsje beter maar blijft nog steeds af en toe hangen

Niemand kan jou zo vertellen welke sproeier je nodig hebt want dit verschilt per scooter.

Zo controleer je of je sproeier goed is :

1. Ga een flink stuk rijden
2. Zet tijdens het rijden je scooter uit (gwn je sleutel omdraaien)
3. Laat je scooter gewoon rustig uitrollen
4. Draai je bougie los doormiddel van een bougiesleutel of ringsleutel
5. Haal je bougie eruit, let op deze kan erg heet zijn
6. bekijk de kleur van je bougie

Voor het geval dat je het niet weet, je bougie is dat staafje dat aan de bovenkant van je cilinder zit, de kant die in de cilinder zit heeft een kleurtje
doormiddel van dat kleurtje kan je kijken of je sproeier goed is.

Zwarte bougie = teveel benzine (neem kleinere sproeier)
Grijze bougie = teweinig benzine (neem grotere sproeier)
(koffie) bruine bougie = precies goed
 
Back
Top