Welke sproeier voor begrensde Sito Plus?

Status
Not open for further replies.

XoReP

Well-Known Member
Ik heb net mijn nieuwe begrensde Sito Plus onder me std Runner gelegd met 12MM Dell'Orto PHVA carb.

Nu houd hij vreselijk in als ik meer dan 1/4 ongeveer gas geef. De sproeier is dus vrijwel cker te klein dacht ik zo.

Welke sproeier kan ik het beste proberen? Er zit nu een 56 in.
 
Advertisement - register to remove this

Khad er net 72 ingezet alleen had ik af en toe een onwijse drop in toeren tot bijna dood en dat was na een tijdje rijden, en het leek heel erg op verzuipen.

Daarna ff gewacht en ff beetje olie erbij gegooid (in tank). Ik rij op mengsmering en losse olie in resevoir wat af en toe werkt (volgens oude-eigenaar).
 
XoReP said:
Khad er net 72 ingezet alleen had ik af en toe een onwijse drop in toeren tot bijna dood, en leek heel erg op verzuipen.

Daarna ff gewacht en ff beetje olie erbij gegooid (in tank). Ik rij op mengsmering en losse olie in resevoir wat af en toe werkt (volgens eigenaar).
Ik zit met m'n standaard rennert 2002 + sito+ lookalike uitlaat op sproeier 66, perfect afgesteld... met een Weber 12mm dan maar dat is te verwaarlozen..
 
Ik heb troouwens één luchtfilter en niet zoals ik bij sommige Pia's heb gezien een slang van het hoofdluchtfilter naar een voorfilter.

Ik weet niet of dat wat uitmaakt?
 
Last edited:
Ik ga wle zo'n setje kopen met 10 sproeiers voor 15 euro. Dan heb ik altijd de hele range sproeier en kan ik dus gewoon afstellen zonder elke keer nieuwe te halen ;)

Nu nog hopen dat ze die dingen ook bij de dealers hier verkopen voor hetzelfde geld.
 
kijk naar je Bougie, daar haal je het vandaan.
Bougie te licht --> grotere sproeier in
Bougie te donker --> kleinere sproeier
bougie koffiebruin --> sproeier goed

mss is het ff een hint, mocht je het niet weten qua afstellen, kun je altijd op scooter-freaks.nl kijken (daar staat een hele grote data base met scooters + de afstellingen daarvan. Als je daarnaar kijkt kun je veel wijzer worden dan hier eem topic te openen)

succes iig,

Gr Tim
 
Dat had ik al gedaan ;)
Alleen is daar niet zoveel aan afteleiden aangezien sommige met sproeier 80 rijden en de andere weer met 62 dus het verschilt echt te veel.

Om naar je bougie kleur te kijken moet je dan volgas rijden en hem dan uitzetten terwijl je nog volgas geeft, of gewoon ff rijden en dan kijken wat voor kleur hij is?

Zie andere topic: Runner stottert
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top