een nrx heeft een vrij zware drukveer nodig , malossi wit is ongeveer even zwaar als std dus daar heb je niks aan.
je kunt beter direct een iets te zware drukveer hebben dan een net te lichte , te zwaar kun je later corrigeren , te licht niet (ivm slijtage etc.) en het scheelt een paar keer afstellen , je moet namelijk veel vaker afstellen met een std /lichte veer..
en wat nog een voordeel is bij een zwaardere veer is dat ie dan wat meer koppel onderin geeft , mischien is de top 5 km minder maar hij blijft wel langer goed.
je kunt beter 5km langzemer gaan en een stuk langer zonder af stellen doen dan elke keer opnieuw afstellen om dezelfde topsnelheid en trekkracht te behouden , want dat is met een licht veer erg moeilijk.
ik had laatst een aerox waar ik een rode malossi(!!) veer in heb gezet , dit was icm Hebo vario en 3,5 gr rollen , deze trok toen goed en liep makkelijk 110 @ oude type teller , er zat een gele malossi in die het net niet kon doen. NRX is wat dat betreft ook gewoon een klere pijp , gewoon moeilijker af te stellen dan zelfs veel goedkopere uitlaten die vaak ook nog eens beter rijden (tecnigas next bijv.)mja , je hebt m nou eenmaal..