Welke sproeier..... DR 70 Peugeot Verticaal.

5erveD

Active Member
Welke maat sproeier rijden jullie bij een gelijkwaardige set up.

Natuurlijk is elke scooter anders en komt het aan op eindeloos testen, luisteren, voelen en kijken naar de bougie. Maar ik hoor graag waar jullie mee rijden om te kijken of er wat overeenkomsten zijn.

Setup:

Speedfight 1

DR70
19mm Dellorto sproeier 88
Vergroot inlaat spruitstuk inclusief membraam.
Sito plus.
Aangepast standaard luchtfilter met iets verruimd aanzuiggat en standaard sponsje.

De rest standaard met 7.5 gram rollers.
Trekt tot de 85 prima op en dan is het langzaaaaaam aan tot 90.

Bougie zou in mijn ogen ietsje bruiner mogen dus denk dat ik de sproeier een maatje groter steek.

IMG_20210804_201222.jpg

IMG_20210804_145537.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Trekt tot de 85 prima op en dan is het langzaaaaaam aan tot 90.

Dan zijn je rolletjes gewoon iets te licht.. ( op top heeft die gewoon meer gewicht nodig om de plaat verder uit te drukken.

Maar wel goed dat die 19mm er goed erop werkt en je een koffie bruine bougie hebt. Maar neem aan dat het verbruik nou wel best hoog is?
 
Trekt tot de 85 prima op en dan is het langzaaaaaam aan tot 90.

Dan zijn je rolletjes gewoon iets te licht.. ( op top heeft die gewoon meer gewicht nodig om de plaat verder uit te drukken.

Maar wel goed dat die 19mm er goed erop werkt en je een koffie bruine bougie hebt. Maar neem aan dat het verbruik nou wel best hoog is?
Ach so.
Zal er wat zwaardere inleggen.

Zuinig is ie zeker niet meer, nee.
Met de 12mm was die goed te doen.
Geeft de beste combinatie voor woon/werk.

Kon met de Gurtner een week heen en weer.
Dat red ik nu niet meer. Heb het nog niet goed kunnen testen omdat het vakantie is maar ik zie duidelijk dat het verbruik veel meer is geworden.
Daarin tegen is de trekkracht aanzienlijk meer geworden. Het is òf echt goed optrekken of zuinig rijden..

Conclusie:
Er moet gewoon nog een SF bij voor het snelle spul ;-)
 
Vind het echt grappig om te zien wat je allemaal moet verbouwen om met een DR70 te kunnen rijden..

Je zou haast denken dat het cilinder onderbouwen is, sproeier aan passen en gaan met die banaan.

Maar ondertussen moet een hele inlaat verbouwd worden. Net alsof je met een middel toerige cilinder rijd.. Maar dan helaas toch met DR70 verder moet.
 
Vind het echt grappig om te zien wat je allemaal moet verbouwen om met een DR70 te kunnen rijden..

Je zou haast denken dat het cilinder onderbouwen is, sproeier aan passen en gaan met die banaan.

Maar ondertussen moet een hele inlaat verbouwd worden. Net alsof je met een middel toerige cilinder rijd.. Maar dan helaas toch met DR70 verder moet.

DR70 is prima wat van te maken hoor, ook zonder de inlaat aan te pakken over algemeen. Alleen grotere carb erop en rijden. Als je met een 12mm een DR70 gaat rijden kun je net zo goed standaard houden. Maar met een 17.5 of 19mm is het ideaal betrouwbaar rond rijden en voor niet al te veel geld. Alsof je op een middeltoerige cilinder wel de inlaat perse zou moeten aanpakken wil je er wat vermogen uit halen...
 
Back
Top