Huzz

020
Vroeg me af vanaf welke sproei maten ik ongeveer moet testen op me aerox (dus bijv van 70 tot 80)


dit is mijn setup:

malossi vario (5g)
Malossi wit drukveer
dellorto 17.5mm carb
std koppeling
blauwe trekveren (malossi of polini?)
std cilinder (mezoly 50cc)
malossi vl12 membraan
TNT Powerfilter
 
Advertisement - register to remove this

met deze set-up scheurde Ben-Hur al rond en is dan ook maar een paar keer voorbij gekomen de afgelopen 20 jaar ;-)

de enige manier om kennis op te doen is door te lezen.
alle voors en tegen en hoe en wats zijn al zo vaak voorbij gekomen dat je er zelf een goede conclusie uit kan trekken wat wel en niet werk.
zo zoek ik graag de dingen uit. en lees je ook over alle randgebeuren die je kan tegen komen en fout kunnen gaan.

verder heb ik van 2takt totaal geen verstand.. kan er dan ook niks zinnigs op zeggen.

hoop je toch een beetje op weg te hebben geholpen.
 
Vroeg me af vanaf welke sproei maten ik ongeveer moet testen op me aerox (dus bijv van 70 tot 80)


dit is mijn setup:

malossi vario (5g)
Malossi wit drukveer
dellorto 17.5mm carb
std koppeling
blauwe trekveren (malossi of polini?)
std cilinder (mezoly 50cc)
malossi vl12 membraan
TNT Powerfilter
Denk dat je in de goeie richting zit met 70 tot 80, zou zelf ietsje hoger gaan 74 tot 84.
Vanwaar die powerfilter? Die is echt niet nodig en laat je alleen maar opvallen lekker ori houden!
 
Aangezien je met een open filter rijdt zal het tussen de 80 en 86 zijn. Maar met zo'n namaak cilinder weet je het nooit. Proberen dus.

Drukveer standaard houden.
Zit momenteel op 90 en klinkt nogsteeds niet soepeltjes
Post automatically merged:

Denk dat je in de goeie richting zit met 70 tot 80, zou zelf ietsje hoger gaan 74 tot 84.
Vanwaar die powerfilter? Die is echt niet nodig en laat je alleen maar opvallen lekker ori houden!
Zit momenteel op de 90 en het klinkt nogsteeds niet perfect. En past de std luchtfilter op een 17,5 mm Dellorto?
 
Tot 19 mm Dellorto past op een standaard luchtfilter van Minarelli,
zelfs 21 mm met wat moeite.
Neem wel een origineel luchtfilter en laat het pijpje er in zitten ,
anders ben je nog wat meer uren aan afstelwerk zonder goed resultaat kwijt.
Dus niet die van 10 euro maar van 35 euro van bijvoorbeeld Yamaha.

Je kan zelfs een standaard luchtfilter op een licht middeltoerige setup gebruiken op Minarelli ,
pas dan moet je het pijpje er uit halen.

( Als er 1 ding origineel moet zijn op een minarelli blok is het het luchtfilter.
De goedkope replicas hebben geen goede geluidsdemping, geen goede carb-aansluiting dus valse lucht , en de luchtpijp is veel te breed.
Kortom, je krijgt het niet goed afgesteld en je krijgt er een berg uren nutteloos gestress gratis bij )
 
Last edited:
Tot 19 mm Dellorto past op een standaard luchtfilter van Minarelli,
zelfs 21 mm met wat moeite.
Neem wel een origineel luchtfilter en laat het pijpje er in zitten ,
anders ben je nog wat meer uren aan afstelwerk zonder goed resultaat kwijt.
Dus niet die van 10 euro maar van 35 euro van bijvoorbeeld Yamaha.

Je kan zelfs een standaard luchtfilter op een licht middeltoerige setup gebruiken op Minarelli ,
pas dan moet je het pijpje er uit halen.

( Als er 1 ding origineel moet zijn op een minarelli blok is het het luchtfilter.
De goedkope replicas hebben geen goede geluidsdemping, geen goede carb-aansluiting dus valse lucht , en de luchtpijp is veel te breed.
Kortom, je krijgt het niet goed afgesteld en je krijgt er een berg uren nutteloos gestress gratis bij
heb ook gemerkt dat die niet sneller dan 22km per uur gaat kan dit dus inderdaad komen omdat ik een powerfilter gebruik ipv std luchtfilter?
 
heb ook gemerkt dat die niet sneller dan 22km per uur gaat kan dit dus inderdaad komen omdat ik een powerfilter gebruik ipv std luchtfilter?
Ja. Powerfilter zijn niet af te stellen op zulke setups. 21mm past makkelijk als je het rubber beetje warm maakt met een fohn dus een 17.5 moet helemaal geen probleem zijn
 
Back
Top