Gewoon een originele peugeot vertikaal spie gebruiken.. Spie is altijd van het origineel model.
Spies van andere scootermerken hebben een ander model, en zijn dus niet allemaal hetzelfde.
zou het er niet erop gokken op die buzzetti spie.. Klein verschil en dan past het niet.. Die buzzetti spie is niet originele fabriek..
Koop beter een originele voor peugeot vertikaal. (origineel van peugeot)
speedfight en oude type vivacity zijn allemaal hetzelfde.. Dacht dat peugeot SV50 precies dezelfde krukas heeft (was ook het eerste model met die krukas.. Spie daarvan is ook hetzelfde)
Spie is EURO 1
Pin is EURO 2
Dan moet je die pin zoeken bij een EURO 2 krukas.. Alles vanaf 2004 en later is EURO 2.
Zover ik weet zijn er van die doppler S1R krukas geen EURO 2 model uitgebracht.. Alleen in EURO 1.
Dat je dan een EURO 1 in een EURO2 blok wilt zetten, lijkt mij onmogelijk.
Je hebt voor jou blok dus echt een EURO 2 krukas nodig..
2004 was het overgangs jaar.. Dus dat was eigenlijk nog de laatste levensfase voor euro 1.. Maar TOEN kwamen er ook al euro 2 motoren op de markt.
Als jij zegt dat je een pin in de krukas hebt zitten (en bij demontage van de krukas zie je een extra wang (richting de kant van het vliegwiel dan heb je 100 % EURO 2.
EURO1 heeft daar namelijk een oliepomp zitten, dat een EURO 2 niet kan hebben, maar die heeft een Dell orto compressor op die plek zitten of is afgedekt met een plastic dekseltje.
Foto is een Euro 2 krukas.. Zo eentje zat er ook in mijn peugeot vivacity Sportline 4 uit 2006.
Die gaten in die zijwang zitten er juist om de boel te balanceren.. Ze boren daar materiaal weg om hem daar juist lichter in gewicht te maken.
Dat heeft verder niks met performance te maken.. Ze doen dit ook wel eens bij een koppelingshuis of bij de koppeling.. Daar zie je allemaal van die boor `gaatjes` zitten.
Zou na het inrijden van de cilinder, nog eens de hoofdsproeier controleren of dat het dan niet iets te rijk staat.