This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

welke soorten verf

paul83

speedy "flies"
welke soort verf is goed voor je scoot daar bedoel ik het merk verf dus. en wat is redelijk goedkoop en kun je dat bij de formido halen.
wat is trouwems goedkoper zelf spuiten of laten spiuiten/
 
Last edited:
denn1s said:
laten spuiten is velen malen duurder dan zelf spuiten....

goede lak: bv motip,

Dat ben ik niet geheel met je eens

Als je bussen motip moet gaan kopen , en spuitplamuur ben je ook een hoop geld kwijt.

+ dat als je niet zo goed kan spuiten je het waarschijnlijk weer een paar keer over doet op een paar delen.

Mijn ervaring is dat het me een hoop geld heeft gekost en ik het daarna alsnog heb laten spuiten.... :| , laat het lekker doen door iemand (zijn hier BTW ook genoeg mensen die thuis met compressor spuiten en dat ziet er vaak best wel mooi uit , en is ook een stuk steviger dan motip lak).
 
ik kan mijn scooter niet zelf spuiten voor 40 euro....

kosten zelf spuiten mbv compressor

primer --> 40 euro per liter
spuitplamuur --> rond de 40 a 50 euro
basiskleur --> 45 euro halve liter
verdunner --> 10 euro per liter
blanke lak --> 50 euro per liter
harder --> 15 euro voor 250ml

en dan heb je nog je schuurpapier, plamuur , verfspuit, compressor en je tijd
 
Jij bent ook een beetje profesioneel bezig daarom zo duur.Om dat allemaal te halen en om zelf te spuiten kan je het net zo goed laten spuiten.ik heb mijn scooter gespoten voor 40 euro.Ik heb alleen verf gehaald(compressor geleend) en het resultaat was heel erg mooie,zonder al die dingen die jij opnoemt.Ik heb niet eens primer gebruikt.
 
InsaneMalebrain said:
Met spuitbussen haal je dus echt never nooit het resultaat als dat je met compressor krijgt
egg wel 8P

idd met Primair / verf / blanke lak kom je al een heel end.. met de juiste omstandigheden kan het best wel ok worden denk
 
Last edited:

Maar dan heb je ook wel een verschil in kwaliteit
 
Met spuitbusse krijg je vaak wolkjes en strepe ... en dat ziet er egt lelijk uit ..

Je kunt beter met compressor spuite ... alleen kleur en blanke lak met compressor trouwens is goedkoper voor spuitplamuur of primer met spuitbus te doen ...
 
Nog ff een vraagje, ik wou nu ook me kappen gaan spuiten met de compressor, maar nu heb ik een paar kappen al een keer overgespoten met spuitbussen. Als ik deze nou gewoon schuur en dan spuitplamuur erover heen spuit met de compressor kan ik daarna toch gewoon met compressor spuiten.

Hoe zit het trouwens met verf op waterbasis? Want het is toch vaak de verharder die reageert met spuitbus lak.
 
InsaneMalebrain said:
Maar dan heb je ook wel een verschil in kwaliteit

Ja je kan niet goedkoop spuiten en professioneel resultaat verwachten.Maar ze waren heel erg mooie gebleven(al zeg ik het zelf).Ze glansden gewoon,en de oppervlak was gewoon glad glad.Spuitbussen is zonde van je geld.Ik vindt het resultaat niet echt mooie te noemen.
 

Iemand al antwoord?
 
ik ben ongeveer 50 kwijt scooter laten spuiten in de kleur en blanke lak. licht natuurlijk ook aan de kleur want metalic natuurlijk duurder. en grondlaag plamuur en schuurpapier dat doe ik dus zelf 50 kwijt. dus 100 euro valt volgens mij wel mee.