welke snellere cilinder op std krukas?

Manta

Oldskool membert
Kheb gisteravond een vastloper gehad.

Nou wil ik gewoon een nieuwe cilinder kopen omdat ik geen zin heb deze te laten repareren, en ik wel ietsje sneller wil.

Maar omdat ik nu geen geld/tijd voor montage van andere as heb vroeg ik me af welke snelle 50 er op een std asje kan (eventueel met wat extra smering).

Zelf dacht ik misschien aan de Top Performances 50cc?
Is gietijzer, 7 spoelpoorten, en schijnt nog wel leuk te gaan voor 50cc, en dat voor €109,-

Of komt het er uiteindelijk weer op neer dat ik maar DR70 moet gaan rijden :rolleyes:

Advertisement - register to remove this

Originally posted by Kevin
Top Performance bij Scootparts.nl is een zeer leuke optie,en volgens mij ook wel aardig snel,en een goede kwaliteit.

Maar wil je giet of alu gaan rijden?

Opzich maakt me dat niet eens zoveel uit hoor, ik pas me wel aan aan de eigenschappen van de cilinder. Qua inrijden/warmrijden enzow dan..

Maar over het algemeen zijn alu cilinders wel wat sneller, dus ik zocht het eerst maar ff bij de giet cilinders.

En daarnaast moet ik natuurlijk onthouden dat ik nog met std. as rijd.

Ja zeker alu maakt erg veel toeren voor een std mina asje, en wat betreft die DR70 tja het blijft een hele goede optie.... Het is aan je zelf ik denk dat je beter een DR70 kan nemen dan een alu50, kwa houdbaarheid;) zeg maar:P.

ik denk dat je lagers het eerder opgeven ,als je as...

maar ik weet niet of je later nog met een 70 wilt gaan rijden..als je dadelijk toch alles los heb liggen,kun je gelijk een andere as erin zetten....maar dat is gewoon een keuze die je moet maken

Ik denk dat je voor edze keuze staat:

* Andere as + lagers <-- kun je meteen later een andere cilinder erop zetten,dan een DR 70.

* Top Perf cilindertje,of een andere (lichtte) 50 snel (alu).

zou voor zo'n top performances gaan dan , als je bijvoorbeeld een evo50 neemt is je krukas gauw gaar, en 70cc is ook niet echt om met std krukas mee te rijden. als je er een goede uitlaat bij hebt kan dat best fijn lopen

een andere optie is power one , die lopen ook goed , vooral asl je er een Mhr zuiger (1veer) inzet, met een big one uitlaat (zelfde als Hebo racing 1) , hebo vario en koppeling en 17,5mm! ik heb dit zo al eens opgebouwd en dit liep super! maar dat is wat prijziger!

Nou dan word het de Top performances :)

Ik wil later vast nog wel wat anders gaan rijden,
maar dingen als evo50 enzow wat melf#50 zei zijn voor mij gewoon nog niet weggelegd omdat ik deze scoot gewoon eerst nog voor school/huis verkeer wil houden.

ennehm nieuwe cil kan er nog wel af, maar nieuwe as en alles wat daar bij komt kijken is voor mij atm gewoon te duur.

Ik rijd trouwens nu met Kundo 50 uitlaat, wel aardig hoogtoerig volgens mij, want ik moest em wel met aardig wat toeren op m'n std cil. afstellen.

kheb net vorige maand een nieuwe multivar en flyclutch aangeschaft, dus die laat ik zitten.

Ik laat eerst ook m'n 12mm zitten, dus daar zal ie wel wat op inhouden misschien.

neem TP Due Plus/DR70 (wel tunen) met daarbij 17.5 das toch een must @ 70cc.

Qua snelheid moet je niet veel verwachten van de DR70, maar qua power wel:-P

met std onbegrenst uitlaat wil dit zeker rijden, beter neem je for race/shot/yasuni r/c16

Originally posted by speedwous
Zowieso past MHR 50 op een ori krukas. (pen 10) hebk zelf ook!.... als je dat geld niet hebt zoek je een goedkopere zoals DR50 of Airsal 50 ... kun je zien op www.scootparts.nl

Hehe aardig dat je me wilt helpen hoor, maar een MHR50 op std as en lagers lijkt me niet echt een slim plan :p.
Hij zal het vast wel ff volhouden, maar vast niet langer dan 1000km...

Back