welke snelle setup bws?

fingers

Well-Known Member
hallo mensen, ik ben nieuw hier, ik heb zojuist een splinter nieuwe BW's gekocht.
en natuurlijk is hij oer lelijk en langzaam.

Ik wil dat hij makkelijk op zijn achterwiel trekt, en super hard door trekt naar de 80/90 echte kilometers.
nu is dus de vraag wat zal ik er mee doen.
het mooie nu is dat geld opzich geen rol speelt.
ik heb zelf niet veel verstand van alle onderdelen, maar snap wel hoe werkt zeg maar. ik heb wel een oude maat van me die ook een scooter freak was, maar kent helaas bws niet, dus ben benieuwd wat jullie denken.
hij kan wel alles monteren en zo, dus wil het graag met hem samen gaan doen.

ik zat te kijken bij online winkels voor onderdelen, en zou graag het beste willen maar kwam toen bij polini uit, en als ik daar alles in 70cc evolution zou doen ben ik wel erg veel geld kwijt, denk 1500-2000 euro.
maar als dat nodig is voor mijn doel dan moet het maar.
liever spendeer ik max 1000 aan een perfect setje, als ik maar makkelijik op mijn achterwiel kan rijden en aan die 80/90 echte kom.

ik had al met mijn stomme impuls kop een malossi MHR uitlaat gekocht, maar bleek achteraf een replica te zijn, en ik houd alleen al niet van het woord replica, ik wil alleen the real thing zeg maar.
het voordeel was dat deze op 50 en 70cc past, dus dacht die schroef ik alvast onder mijn scooter, maar die uitlaat is in losse delen en ik snap er niets van, lijkt echt niet te passen, dus deze gaat retour naar winkel.
vandaar mijn vraag .
welke perfecte setup voor ongeveer 1000 euro

alvast bedankt

fingers
 
Advertisement - register to remove this

mja , met 1000 euro kun je heel wat doen , met de helt al wel !!

voor 50 of 70cc maakt het niet uit wat voor uitlaat , dat past altijd wel..

alleen voor de prestaties maakt dat wat uit.

als je met de scooter vertrouwd wilt rijden (zover dat kan met een snelle setup) , zou ik mits het een verticale motor (cilinder rechtop) denken aan zoiets :

* krukas Rito - Doppler (gewone versie) liefste pen 12 ipv std 10
* cilinderkit Malossi MHR replica
* uitlaat bijv. Polini for race/Yasuni R oid
* 21mm Dell'ortho (echt DO nemen , geen imitatie) icm standaard filter zonder prop
* membraankleppen carbon Malossi
* variateur Polini Speed control met snaar oid
* langere vertanding , Polini 15-42 is mooi (standaard is veel te kort)

met dit zul je een degelijk setupje hebben en goed zal lopen!!

daarnaast ben je uiteraard afstelspul nodig zoals sproeiers , variorollen , drukveren , trekveren , ook moeten dan de krukaslagers en keerringen vervangen worden , even als dingetjes zoals de bougie e.d.

en je moet even op degelijke olie gaan rijden.
 
Ik heb een tijdje terug een 2004 Bw's gebouwd met deze setup:

Hebo pen 10
Stage6 racing
Stage6 inlaatkit
Dell'orto 21 (std filter)
Yasuni C16
Stage6 vario
Hebo koppeling
LC horizontaal vertanding (ja is te kort word nog verandert)

Dit trok zonder problemen op 1 wiel en het reed echt supervlot.
 
bedankt voor jullie reacties, ik heb het overlegt met mijn maat, en we hebben al het een en ander besteld, hij twijfeld of hij een krukas kan vervangen, dus dat laat ik door expert doen, tenzij het niet nodig is, dan laat ik liever mijn orginele krukas zitten.
ik heb de yazuni R uitlaat gekocht en de polini 9 rolletjes varioteur set.
ik kon niet wachten en heb ze er al op gezet, ik heb de lichtere 4 grams rolletjes gebruikt. ik heb alleen de vario vervangen er zaten ook blauwe veren bij en nog wat kleine veertjes en dingetjes, maar , wist niet wat dat was, dus moet toch naar expert.
de bws houd in het begin in en trekt dan goed door, en gaat dan langzaam naar de 70.
ik zit dus nog te twijfelen over te krukas.


nog bedankt

fingers
 
als je ellende wilt moet je met een std krukas op 70cc gaan werken...

dat is IMO verkeerde bezuiniging..

verder , heb je wel de sproeier veranderd??

en wat ik zou doen is eerst de spullen zoals cilinder e.d. binnen laten komen , dan alles in 1 keer klaar laten maken , dan heb je een compleet blok in 1 keer klaar.

ik zou zelfs een 2e blok gewoon kopen om op te bouwen..
 
Ik bouw nu voor de eerste keer (vanaf lege carters) een blokje op en je hebt idd wat achtergrondkennis + het juiste gereedschap nodig.;)
Als je blok nieuw is zou ik dat zo laten, en zoals Melf zei een 2de blokje opbouwen, en je oude blok voor een mooie prijs verkopen.

PS: waarom heb je eigenlijk een splinternieuwe BW's gekocht als hij oerlelijk en langzaam is? 8P:p
 
en je kunt blijven rijden zolang je andere blok nog niet klaar is en dus eerst het juiste spul bij elkaar zoeken voordat je ermee gaat rijden.
 
ok dat is duidelijke taal,
ik zal eens even googlen over een ander blok, ik heb er duidelijk geen verstand van, dus ik vraag hier het een en ander, natuurlijk heb ik al een hoop gelezen en zo.
de bws heb ik altijd al mooi gevonden alleen standaard nieuw vind ik hem lelijk, met een paar simpele aanpassingen is hij al mooier, bv spiegels en knipperlichten en stickers eraf,
een mooie uitlaat , en ik laat er noppen banden op leggen.
dan vind ik hem al mooi, dan is hij nog super langzaam.
ik had natuurlijk ook gewoon een motor kunnen kopen, maar dat vind ik niet zo leuk.
ik heb denk ik gewoon een kleine jeugd trauma, en wil nu een perfecte scooter.
iig bedankt voor het meedenken.

fingers
 
Back
Top