welke sleutel voor mijn koppeling?

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

wat wil je ermee los pakken dan?

want als je en de trommel los wilt halen EN de koppeling ben je 2 verschillende blokkeersleutels nodig , en dan nog een moersleutel voor op de grote moer van de koppeling.
 
Grote moer op de koppeling zelf haal ik altijd los door in de bankschroef rustig in de spannen op de segmenten en dan met een bahco de moer los draaien, koppeling lospakken en op de grond leggen. Koppeling tegenhouden met je voeten en dan met je handen de moer helemaal losdraaien. Natuurlijk wel op een stoel zitten, niet met je volle gewicht erop gaan staan.
 
wat wil je ermee los pakken dan?

want als je en de trommel los wilt halen EN de koppeling ben je 2 verschillende blokkeersleutels nodig , en dan nog een moersleutel voor op de grote moer van de koppeling.
ik wil enkel mijn koppeling los kunnen krijgen voor drukveer en trekveren te kunnen veranderen.
 
Dan gaat dus hetgeen wat melf #50 zegt op, want daarvoor moet je eerst je koppelingshuis demonteren en vervolgens nog de koppeling zelf.

Ik gebruik zelf altijd de 2e blokkeersleutel die melv16 noemde, en om de koppeling zelf los te krijgen klem ik de stalen basisplaat van de koppeling (DUS NIET DE SEGMENTEN) in tussen een bankschroef en gebruik vervolgens een koppelingsmoer-sleutel (maat 42 ofzo).
 
Ik gebruik zelf die koppelingssleutel van Buzetti waarmee je het koppelingshuis blokkeert.
Dan met een schroevendraaier en een hamer (ik weet het, ERG beun, maar kan nog steeds nergens een moersleutel 24(?) vinden. Gamma/Praxis in de buurt gaan maar tot 22. Dus als iemand weet waar ik het wel kan krijgen, niet al te duur aub.

Maar goed, om de koppeling zelf los te krijgen zet ik de koppeling op een rubberenmatje, en tik voorzichtig met een hamer en die koppelingssleutel die moer een stukje los. Dan schroef ik hem er zo met m'n handen af en stap ik voorzichtig van de koppeling af waarna ik hem met m'n handen pak. En voorzichtig omhoog laat komen, zodat niet dat hele ding weg vliegt.
 
scooter tegen muur rijden
en moer losdraaien

grote moer in bankschroef zetten en aan je koppeling draaien
let op dat hij niet de lucht in schiet

al je het net als melV doet dan kan je pijn aan je lul krijgen. als je voeten los schieten
 
Als jij met je handen die koppeling los krijgt heb je de moer de vorige keer VEEL te zwak aangedraaid.
Ik kreeg hem los door de koppeling in te klemmen, de sleutel op de moer te doen en vervolgens met een hamer flink hard tegen de sleutel aan te slaan.
 
En als je het tegen mij hebt ook ;)

@ De Papkarre,

Als je hem in je kruis krijgt geschoten doe je toch echt iets verkeerd. Ik zit namelijk niet recht boven die koppeling en mijn ballen liggen gewoon op de stoel.
 
jullie doen te moeilijk, klem de koppeling gewoon tussen je handen en laat iemand hem ff losdraaien, dan laat je hem rustig opkomen en voila je kunt je zooi gana verwisselen
 
Die dingen willen ooit nog wel eens goed vastzitten.

Maar deze thread word een beetje nuttelooosch.
 
idd, zitten goed vast, dan zet je hem ff in de bankschoef/workmate draai je hem 3slagen los, rest doe je als je hem in je handen hebt!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top