Welke setup voor piaggio zip 4t?

Choempie

Well-Known Member
k heb een piaggio zip 2000 4takt uit 2016
heb een ontgrenste cdi, Varioring eruit en rolletjes 5,7 gram.

Wat raden jullie aan om wat meer trekkracht en top te krijgen (Top ligt nu rond de 65km/u op teller)
Zelf zat ik te denken aan
6,5 gram rollen,
Witte malossi drukveer,
gele malossi trekveren,
sproeier 78.

Enige tips die jullie hebben?
 
Advertisement - register to remove this

5,7 grams is volgens mij te licht. Dan ga je juist de koppel missen omdat hij dan eigenlijk teveel toeren wilt maken.

Bij mijn new-fly ben ik toen gegaan van 6.4 grams naar 6.1 grams dacht ik..
Vond het in het begin wel beter rijden.. Maar denk dat 6.4 grams+ 6.1 grams gemixt beter zal lopen. Dat je daar ook meer koppel aan over gaat houden.
 
Nee hoor dat kan prima, als het verschil niet groter is dan 1 gram.

De rolletjes zitten gewoon 3 om 3. Dus gewichts verdeling blijft gewoon gelijk.
 
Moet je zelf weten, maar heb er zelf nooit problemen mee gehad. Sinds ik al vanaf 1999 al scooter rijd.

Verwacht van een piaggio 4takt 50cc al helemaal niet veel vermogen.. Me china scooter doet het kwa vermogen nog beter.
Maar dat piaggio blok is wel heel gevoelig voor de afstelling.. Zo had ik met de originele 6.4 grams rollen amper vermogen (maakte gewoon ze toeren niet) En met huidige 6.1 grams merk ik gewoon dat er amper nog motor kracht is.. (trekt heel erg slapjes.)

5,7grams is gewoon veelste licht..
 
Vario is niks mis mee, maar merkte wel dat de standaard trekveren in de koppeling iets te slap waren (vind dit namelijk wel wat vreemd voor een toen nieuwe scooter.) Maarja aan de andere kant van de overbrenging word het meeste ook in het 2takt blok gebruikt.

Het enigste wat je aan vermogen kan winnen is een goede perfect afstelling..
En een zip met een newfly vergelijken is wel appels met peren vergelijken.. De new fly is een stuk zwaarder.. (zelfde bouw als voor de 125cc , alleen een zielig 50cc blok eronder. Overigens rolletjes inslijten bestaat niet. Of ze zijn goed of ze zijn versleten.. En ja ik was al van plan om tussen 6.1 en 6.4 te proberen.. Maar vermoed dat er aan de drukveer ook wel iets te veranderen is.
 
Back
Top