Welke set-up is het best om hard te trekken?

W

White-aerox

Guest
Hey mensen, ik heb dus momenteel een polini corsa onder mijn scoot omdat die cilinder redelijk hard trekt. Maar heeft iemand hier misschien nog tips over welke onderdelen ik nog meer moet nemen om hard te trekken?
 
Advertisement - register to remove this

Van een koppeling ga je niet ineens harder trekken, of je bestaande afstelling moet kut zijn. Een andere uitlaat zou daarentegen wel wat meer vermogen opleveren dus meer trekkracht, mits hij goed afgesteld staat.
 
Neem iig een andere vario, std. mina is niet zo geweldig. 19mm erop, scheelt best veel tov 17,5mm.

Koppeling is opzich niet nodig, geeft niet zo heel veel effect. Vario geeft veel beter effect met optrekken.

Als uitlaat neem je het best een Yasuni R of een Bidalot S2. Maar als je echt alleen hard wil optrekken en geen hoge top wilt zou je er een Leovinci sprinter onder kunnen hangen :D
 
:O denk je dat een koppeling niet helpt? en een vario wel :| Vario doet de eerste 20 km/h geen aars, puur je koppeling. koppeling is egt welnodig. ik had em eerst ook niet, maar ben blij dat ik em alsnog heb.

Ik had destijds een gilardoni 74 en maakte iets van 11.000 toeren...hij reageerde al op het gas bij de 6.000 toeren ofzo..Dit was echt bagger, want daar geeft hij bij lange na niet het beste koppel af, dit gebeurt pas bij veel hogere toeren. Een racekoppeling grijpt pas aan bij ong. 10.000 toeren *mijne dan*. Hierdoor komt hij gelijk op het krachtigste toerental binnen, dit zorgt dus voor een betere acceleratie. Natuurlijk heeft heel je afstelling ermee te maken, je rolletjes moeten natuurlijk ook O.K. zijn
 
Back
Top