Welke scooter

Olafweetniemeer

New Member
Ik zit hard hard te twijfelen dus een zip een derbi senda

Ik heb nadelen en voordelen al een beetje bekeken maar weet niet of ik alles heb

Maar ik weet niet wat ik moet doen want zie op internet dat derbi senda enzo heel snel kapot gaan maar me vader zegt juist dat zip dat gaat

Kan iemand helpen
 
Advertisement - register to remove this

zip is saai en schakel niet. Nadeel is dat derbi's wel standaard te hard lopen, anders lopen ze extreem slecht
Post automatically merged:

Het kan allebij kapot, maar zijn wel degelijke modellen van een goed merk
 
Ik zit hard hard te twijfelen dus een zip een derbi senda

Ik heb voordelen en voordelen al een beetje bekeken maar niet of ik alles heb

Maar ik weet niet wat ik moet doen want zie op internet dat derbi senda enzo heel snel kapot gaan maar me vader zegt juist dat zip dat gaat

Kan iemand helpen
lIk vind zip zelf echt troep dingen. Maar dat is mijn mening en Derbi is een stuk leuker
 
rij je in de stad of op het "platte land" voornamelijk

een zip is beter in de stad

een derbi is leuker op het platte land. (lange rechte stukken)
 
Zolang je zo min mogelijk over fietspaden rijdt is achakel ook best fijn in de stad hoor. Alleen kan je wat minder gebruik maken van de hoge topsnelheid
 
Misschien voordat je 16 wordt even leren wat een correcte vraagstelling is.
Begin eens met de voor en nadelen die je zelf gevonden hebt.
Beide gaan niet snel stuk.

'Kan iemand helpen'
 
Zou persoonlijk beiden niet doen. Heb zelf een zip 2t gehad en die wijkt niet veel af van het 4takt model.

Die kleine wieltjes van een zip en hoge snelheid eisen hele goede banden.. Want met de standaard banden ging ik vaker zowat onderuit (kon dan nog net voorkomen dat ik plat op de grond ging. Ook op kinderkopjes of op zulke straat stenen rijd een zip behoorlijk slecht op. Lijkt dan net of het frame begint te torderen. Probleem met de remmen is dat het voorwiel gewoon blokkeerd en dus het wiel laat schuiven en dan uit het spoor weg schuift wat dus heel gevaarlijk is (had dit al bij 40 / 45 km per uur op de teller. Daaronder had ik er minder last van. (reden waarom ik die scooter daarom ook weg hebt gedaan, te bang er een ongeluk mee te krijgen of de kappen van de scooter te beschadiging door een ongeval.


Bij de Derbi heb je dit probleem:

Nadeel is dat derbi's wel standaard te hard lopen, anders lopen ze extreem slecht zoals boven gezegd *dit is dan als ze ontgrensd zijn*

Begrensd kan je amper gebruik maken van het schakelen. Als je dus een 6 schakelbak hebt kan je wrs niet verder schakelen dan in de 3de stand voordat je 45km per uur hebt bereikt.. Maar dan wil je die ontgrenzen om er leuk erop te rijden en plezier van te hebben..
Alleen dan lopen ze zoals gezegd veelste hard. Dus bij een staande houding heb je meteen een dokke WOK erop en misschien wel inname van de brommer als de overschrijding veelste ver is.
 
Als je het niet erg vindt een wat grotere cilinder of blok eronder te zetten is een 4t schakel ook leuk.

Heb de afgelopen jaren ongeveer elke soort scooter/brommer gehad/gereden van kaptein mobylette en een batavus mot o mat tot de piaggio liberty s. heb momenteel een agm caferacer en deze bevalt me tot nu toe het meest. Is ook heerlijk makkelijk en goedkoop sleutelen en heb er tot nu toe geen bemerkingswaardige problemen mee gehad
 
Zou persoonlijk beiden niet doen. Heb zelf een zip 2t gehad en die wijkt niet veel af van het 4takt model.

Die kleine wieltjes van een zip en hoge snelheid eisen hele goede banden.. Want met de standaard banden ging ik vaker zowat onderuit (kon dan nog net voorkomen dat ik plat op de grond ging. Ook op kinderkopjes of op zulke straat stenen rijd een zip behoorlijk slecht op. Lijkt dan net of het frame begint te torderen. Probleem met de remmen is dat het voorwiel gewoon blokkeerd en dus het wiel laat schuiven en dan uit het spoor weg schuift wat dus heel gevaarlijk is (had dit al bij 40 / 45 km per uur op de teller. Daaronder had ik er minder last van. (reden waarom ik die scooter daarom ook weg hebt gedaan, te bang er een ongeluk mee te krijgen of de kappen van de scooter te beschadiging door een ongeval.


Bij de Derbi heb je dit probleem:

Nadeel is dat derbi's wel standaard te hard lopen, anders lopen ze extreem slecht zoals boven gezegd *dit is dan als ze ontgrensd zijn*

Begrensd kan je amper gebruik maken van het schakelen. Als je dus een 6 schakelbak hebt kan je wrs niet verder schakelen dan in de 3de stand voordat je 45km per uur hebt bereikt.. Maar dan wil je die ontgrenzen om er leuk erop te rijden en plezier van te hebben..
Alleen dan lopen ze zoals gezegd veelste hard. Dus bij een staande houding heb je meteen een dokke WOK erop en misschien wel inname van de brommer als de overschrijding veelste ver is.
Welke raad jij dan aan als ik vragen mag?
 
Ik kan niet voor jou denken wat je zelf leuk vind om te hebben..

Maar zou wel eerder voor een scooter gaan. Of je kan een caferacer over wegen..
 
Nou zo word kiezen er ook niet makkelijker erop.

Zou geen schakel nemen omdat je in een land als Nederland er niet echt veel aan hebt als je er vol van wilt genieten. Kan je naar mijn mening beter een motor kopen. Kan je lekker legaal rijden.
 
Back
Top