Welke schakel kiezen?

Status
Not open for further replies.
Net het oude type RS en het nieuwere type bekeken..
En vind dus dat nieuwe type echt fokking LOMP!:X
 
Last edited:
ik vind ze allemaal wel mooi , alleen het type van voor 98 hoef je echt niet te kopen , zoals ik al eerder zei zijn deze in het meerendeel van de gevallen gewoon compleet afgeragd...

als je ellende wilt moet je vooral zo'n bak kopen ;)
 
Dat weet ik wel,
Maar ik vind dat model veel mooier dan dat lompe gebakje:p
Maar ik moet nu toch nog even naar dijkman kan ik ze even vergelijken:W
 
attachment.php


Dit was mijne, vind je zoiets niks? die zijn toch wel te vinden voor +- 1300e?
 
Deze staat dan mooi in de lak,
maar als ik die foto zie, en dan eentje van het oude model,
dan vind ik het oude model toch mooier:X

Edit: En '' als '' ik het blok reviseer van het oude model...
Ja weet het,ben eigenwijs:D

Edit : Oude type doet zijn naam een eer aan:D
 
Last edited:
Deze staat dan mooi in de lak,
maar als ik die foto zie, en dan eentje van het oude model,
dan vind ik het oude model toch mooier:X

Edit: En '' als '' ik het blok reviseer van het oude model...
Ja weet het,ben eigenwijs:D

Edit : Oude type doet zijn naam een eer aan:D

het gaat niet om het blok , daar is genoeg voor te krijgen , maar de remklauwen worden ruim (doordat de remblokken tegen de klauw aankomen bij het remmen) , remleidingen gaan lek door ouderdom , balhoofd veroest en lopen zwaar , remhendels ruim , kabels lopen zwaar , wiellagers los in de velgen , slijtplekken in het frame , achtervork en schokbreker lagering versleten , stepjes versleten , remschijven versleten , binnenpoten ingesleten van voorvork , comtactsloten ruim , tellers die het slecht doen.. , verneukte kabelbomen etc. etc. dit zijn allemaal (en nog lang niet alles) dingen die met zo'n 70 % van dat type aan de hand is , wat ook heel vaak gebeurd is dat het mechanisme voor de achterophanging waar je de ketting mee opspant vast zit.

en dan nog de gewone slijtage zoals ketting en tandwielen , remblokken , banden etc. etc.


zo'n ding zou ik alleen maar kopen als ik m helemaal opnieuw ging opknappen , zodat alles helemaal weer perfect is , mja , hoeveel euro ben je dan verder?

ik zou er absoluut niet aan beginnen , ik zit al jaren in het bromfietsvak ,ik kan je vertellen dat er veel te veel mensen zijn die denken dat ze goedkoop uit zijn met een oudere brommer , het tegendeel is echter waar ,ik ken er genoeg die juist 2 of 3 keer zo duur uit waren en dat is zonde gewoon...

je hebt dan geen plezier aan je brommer en een heleboel geld kwijt waar je andere dingen mee had kunnen doen...

ik vertel je dit omdat ik het jammer zou vinden als je iets zou kopen waar je flink mee de mist in gaat...
 
Daar ben ik het mee eens,
Heb het oude type bekeken en vond het echt een verwaarloost wrak:X
En het nieuwe type vind ik niet mooi.
dus ben weer terug bij af8P
Bedankt Melf:)
 
dan ga je middendoor , Motohispania :p

of je koopt bijv een Derbi supermotard ,die zijn ook niet al te duur gebruikt en rijd opzich lekker.


ik wil je echt niet flauw maken , maar flauwer dan met een wrak opgescheept zitten kun je niet worden..
 
dan ga je middendoor , Motohispania :p

of je koopt bijv een Derbi supermotard ,die zijn ook niet al te duur gebruikt en rijd opzich lekker

Heb bij dijkman lopen neuzen met paps,

En ik vind de Yamaha tzr wel mooi ding,
Zat ook wel redelijk.
Maar heb ook op de Derbi SM50 gezeten (direct rechts als je binnenkomt, Met die paarse velgen)
Die zat heel lekker..
Volgens hen was het de duurste oid.:+
 
Last edited:
Aangezien ik van paps en mams een iets duurdere schakel uitkiezen (Moet zelf ook betalen maar hun betalen mee:))
Vielen mijn kleine oogjes op deze Bloed(mijn woorden:D) gave Derbi..

Hij heeft als sprinter gediend en het blok is de Jager getuned....
Maar het blok is gereviseerd en de standaard onderdelen zijn terug gezet 20km oud.
Prof gespoten.
Prijs: 1200,-

Zal even paar foto's oploaden.

EDIT :

dsc02888ic0.jpg

Hier zitten alle snelle onderdelen er nog op.

Volgende komt zo:D

EDIT 2 :

img0001ka2.jpg
 
Last edited:
idd ziet er goed uit.. maar zoals eerder gezegt check wel even of alle elektronica werkt..(derbi kwaal) aangezien het een sprinter is geweest en waarschijnelijk geen normale kabelboom meer op zit...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top