Welke schacht bougie heb ik nodig?

Runnerttt

Krijg de Runnerritus
Ik las net in een ander topic over de schacht van een bougie. Ik heb altijd 1tje met een lange schacht gehad, ook op me std cilinder (piaggio blok btw) En nu heb ik een DR70 en nogsteeds een bougie met lange schacht. Moet ik een andere steken nu? Ken iemand ook ff uitleggen waarom daar verschil in zit en wat het doet. Thnx ;)
 
Advertisement - register to remove this

Heb hetzelfde probleem:D relax dat er al iemand is der er ff een topic van gemaakt heeft: heb dr70 voor op me slider maar weet niet welke bougie ik moet hebben.

runnerttt thnx

Grtz,
 
koop is korte en lange schacht bougie
en steek dan in je kop( kop niet gemonteerd) dan zie je verschil wel;)


korte schacht bougie in kop met lange schat) dan komt je bougie niet ver genoeg in dan hou je veel draad over waardoor hij niet/moeilijk start

en lange schacht bougie in kop met korte, dan steek je bougie ver uit waardoor je zuiger de bougie raakt
dan krijg je gat in zuiger en alles gaat stuk dan:+
 
als je een korte bougie in een lange schacht steekt dan krijg je de vonk te hoog te rplaatse van je draad na een tijdje loopt ie vast.

mvg heiko

dat zal wel meevallen hoor , heb het zo vaak gezien zo..

piaggio is eigenlijk altijd lange schacht.

min hor LC is volgens mij lange schacht , AC zit geen kop bij volgens mij, ook vertikaal niet dacht ik.
 
dat zal wel meevallen hoor , heb het zo vaak gezien zo..

piaggio is eigenlijk altijd lange schacht.

min hor LC is volgens mij lange schacht , AC zit geen kop bij volgens mij, ook vertikaal niet dacht ik.

DR is korte schacht, heb de cil hier nog liggen.

En dattie vastloopt is ook onzin, het rijd gewoon voor geen meter omdat hij een veel te grote compressie ruimte heeft (of hoe noem je dat? squash?), vriend van me ook gehad met zijn roze top (die ik nu heb overigens), stotter stotter en niet op gang komen.
 
het staat zelfs in de papieren bij mij dat er een lange schacht in zit , meestal schrijf ik dit op per cilinder namelijk.

het mag dus nou wel duidelijk zijn wat erin zit @ mina LC

MAAR , daar gaat het nu alleen niet om , het gaat om Piaggio en Piaggio is lange schacht.
 
Back
Top