Welke rolletjes?

Speedfight2131

New Member
Hallo,

Ik heb een SF3 (Speedfight) 2 takt. Hierin zaten 6.5 gram rollen... Met deze rollen had hij rond de 30 een dip en verloor veel toeren... Maar als hij eenmaal op snelheid was reed hij max 73 op teller..

Ik dacht lichtere rollen... heb er nu 6 gram in maar nu maakt hij redelijk veel toeren maar rijd hij max 56 op teller.. dus dat is niet helemaal goed gegaan XD.
Is het nou verstandig om bijvoorbeeld voor 6.2 gram rolletjes te gaan? of juist weer 6.5 met een andere drukveer bijvoorbeeld?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen..
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik zou eerst de vario, koppeling en achterste poulies eraf halen en schoonmaken, ook de spiebanen in de achterste poulies.
Vaak wordt een soepele werking van deze onderdelen beter door schoonmaken, maar dan ook even goed.
Groet,
 
De rollen zijn veel te licht voor een standaard Speedfight, de SF3 AC heeft standaard 16x13-8.5 (8.9) gram rollen.
De SF3 LC heeft standaard 16x13-8.0 gram rollen...

De vraag is dus, waarom jij er maar 6.5 gram rollen in hebt zitten?
Kan zijn dat er een zgn. snelle vario geplaatst is, of er zit een niet standaard uitlaat onder de cilinder?
 
De rollen zijn veel te licht voor een standaard Speedfight, de SF3 AC heeft standaard 16x13-8.5 (8.9) gram rollen.
De SF3 LC heeft standaard 16x13-8.0 gram rollen...

De vraag is dus, waarom jij er maar 6.5 gram rollen in hebt zitten?
Kan zijn dat er een zgn. snelle vario geplaatst is, of er zit een niet standaard uitlaat onder de cilinder?
De scooter overgenomen met 6.5gr rollen. Zover ik weet zit er een standaard vario in en ook een standaard uitlaat..
Omdat de scooter bij 6.5 een dip had dacht ik dat ik wat lichter moest gaan. Dit heeft de scooterwinkel in de buurt beaamd.

Oplossing zou dus 8.0 gram rollen kunnen zijn?

Zwaardere rollen = minder toeren maar hogere top klopt dat?
 
Last edited:
Back
Top