De vraag is alleen bij welke snelheid op de teller krijg je dan die omschakeling naar de hoogste toeren.. Zou haast gaan denken dat je tegen de begrenzer aankomt die in de cdi zit.. Dan krijg je zoiezo dat als je omhoog gaat of op een vlak stuk rijd hij moeilijk tot niet harder wilt.. En bij een afdaling wel erover heen komt.. (dat is niet vreemd ook omdat als je naar beneden gaat de scooter door eigen massa harder begint te rollen naar beneden en je hem dan zeg maar door de begrenzer heen trekt (tot een bepaalde hoogte)
Het gewicht van de rolletjes is uiteraard per hele complete rol (dus plastic met metaal als een) Dus dan heb je 6x 6grams feitelijk.
Wat het officiele gewicht is zal ik even moeten opzoeken, ben gewoon een particulier en geen scooter dealer..
Ik zie dat het SNOR model 8,5 grams heeft, dus een BROM model moet dan wel al een stuk lichtere rollen hebben:
https://www.zandri.nl/technische-te...koppeling-kymco-agility-12-4-takt-zilver.html
Volgens deze link (zou voor brom moeten zijn) Zou er 6,5grams standaard erin moeten zitten.
https://www.zandri.nl/technische-te...kymco-agility-fat-12-4-takt-zwart-253838.html
In mijn geval bij de piaggio new fly 4t 2v zit er 6,4 grams in (maar ik weet uit eigen ervaring dat deze standaard rolletjes iets te zwaar zijn om de motor lekker op tempo te houden.. Zelf ga ik naar 6.1 grams (malossi HT rollen)
Maar in jou geval als 6,5 grams te weinig toeren maakt. Dan raad ik je toch aan om rond de 6 grams te proberen..
Ik heb hier ook nog een peugeot kisbee staan.. Weet dat er voor de brom 139QMB-e motorblok dat daar standaard 5.6 grams rollen erin zitten.
Als je rollen gaat vervangen bij een 4-takt.. Neem dan nooit te grote sprongen.. Te lichte rolletjes in een 4-takt is niet lekker rijden, aangezien zo`n motor vrij laag in toeren draait. Maar een kleine stap kan al veel doen..