Welke rollen ong met DR70

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik ga morgen een DR70 halen en nog wat spul. De DR70 neem ik omdat ik niet zo`n hoge top wil en blijft gewoon voor altijd untuned. Ik ga met de orginele uitlaat rijden (met een peugeot speedfight 2 wrc) Ik weet dat er standaard er ongeveer 8,5 grams erin zitten. Is het verstandig om voor 9grams te gaan.
Drukveer is een gele van malossi. Eventueel zit ik te denken om een rode te pakken dan raak ik wat top kwijt en krijg er iets meer acceleratie voor terug.
 
Advertisement - register to remove this

ik zou juist de std drukveer gebruiken , dus malossi wit oid. een zwaardere drukveer zal alleen maar nadelig zijn. ik gebruik vrijwel nooit andere drukveren in een Peugeot.

ook zijn de rollen standaard al 9 gram , en die kun je zelfs stukken zwaarder maken std onbegrensd. dus probeer eerst eens met de std rollen.
 
Zwaarder drukveer neem ik juist eerder voor meer acceleratie. Wil ook geen hoge top, dus die sterkere drukveer gaat daar wel voor zorgen dat ik wat top kwijt raak. Dus inpreciepe kan ik zwaarder gaan dan standaard met de rollen? Komt dit ook ten goede van het benzine verbruik (zuiniger)

Ik neem aan dat de sproeier ongeveer tussen de 92 en de 98 ligt met 16mm carb? En trekveren standaard laten.
Wat is het voordeel als ik de rollen wat zwaarder neem dan standaard?
 
Back
Top