welke rollen en trekveren

nightwarrior

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Aprilia SR 50 Di-tech uit bouwjaar 2002 met een morini blok en een standaard koppeling en vario. Mijn uitlaat is een leovince tt handmade.

Nou weet ik dat elke scooter anders is maar ik heb het over iets anders.
Welk merk van rollen/ trekveertjes moet ik nou kiezen? Is er een verschil tussen rollen van malossi en polini? Kan het kwaad als ik andere afmetingen neem? Bij easyparts.nl staat er bvb. polini rollen en polini rollen origineel. Wat is het verschil? En als ik Koppelings-trekveertjes Polini selecteer weet ik al helemaal niet wat ik moet nemen; Trekveerset Polini Voor Oa. Mbk Boost, Trekveerset Polini Voor Oa. Malaguti F15, ...
En bij gelijk welke set van trekveertjes zitten er toch zowieso 9? zwak, middel en strak? Waarom zijn er dan zoveel verschillen? Hulp???! ik weet nog niks van scooters maar zal het wel leren denk ik.
 
Advertisement - register to remove this

de maat rollen is wel van belang :) heb je te grote dan passe ze niet in je vario en heb je te kleine dan gaan ze "rammelen"

wat je precies moet hebben is moeilijk te zeggen omdat elke scooter anders reageert :)

je zou een iets strakkere drukveer kunnen nemen, bijv een witte van malossi.
en omdat je ook een andere uitlaat hebt kun je iets lichter gaan in rollen, ik weet niet wta er standaard in zit..
en trekveertjes zouden ook 1 maatje strakker mogen..
 
Ja das oud nieuws maar ik weet gewoon niet uit wat ik moet kiezen. Er zijn er wel 10 verschillende merken en 100 verschillende sets op easyparts en ik weet niet welke op mijn ditech passen. Bestaat er ook een verschil in de strakheid van de veren. Zoals bvb. de strakke van de ene set zijn strakker dan die van de andere?
 
ja per merk is de sterkte van kleur anders..
soms staat er ook een draaddikte bij.. hoe dikke hij is hoe stugger.. en dus sterker :)

de rollenmaat weet ik zo niet van een morini blok..
 
Back
Top