Welke rollen, drukveer en trekveer?

DeJongh

Well-Known Member
Ik heb nu de volgende setup:
-Standaard 50cc
-Hebo koppeling (blauwe trekveertjes erin en op half gezet)
-Hebo vario (4,1 gram rollen)
-Yasuni R
-Standaard 12mm carburateur (handchoke en sproeier 76)
-Standaard luchtfilter (prop zit er nog in)

Nu startte mijn scooter met een kick, maar zodra ik gas gaf viel hij uit. Wat kan ik nog veranderen en zal het nog veel helpen als ik aan de stelschroeven draai. Ik kwam daar moeilijk bij, dus heb er maar minimaal aan gedraait.

Ik heb trouwens een Yamaha Aerox.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik zet er meestal de blauwe veren direct op en dan halverwege (en dan eerst de vario afstellen , dit heeft nml invloed op de trekveren). in combinatie met de zwarte Hebo drukveer , dat komt meestal goed. anders een Malossi geel (is net iets sterker) rollen zo rond de 4/4,5 gram denk ik

sproeier met Dell'orto carb 76 met prop in het luchtfilter , en zonder ongeveer 88/90
 
melf #50 said:
mja , als je de scooter start moet je ook niet direct volgas geven...

Ja, ik heb de scooter ook eerst even laten lopen. Alleen dan hoor je hem na een tijdje wegvallen en geeft je wat gas.

Maar hij zou dus moeten lopen, met de luchtstelschroef 1,5 slag open. Dan ga ik dat morgen eens proberen.
 
Ik ben toen straks weer even bezig geweest en ik heb nu de luchtschroef 1,5 slag open. Ook heb ik de rollen veranderd van 4,1 na 4,9 gram. Wel komt er benzine uit mijn uitlaat, enig idee waardoor dit komt. De stationairschroef heb ik nog bijna niet aan gedraait want daar kwam ik bijna niet bij (hoe kom ik hier het beste bij) en zou het nog helpen als ik hier aan draai.
 
PhantoMAN!AC said:
benzine uit de uitlaat?
das knap :W
Ja, ik weet dat ik een ster ben 8). Maar ik denk dat het aan het sproeiertje ligt, alleen dat lijkt me sterk. Want dat is nog gewoon maatje 76 en die heb ik er bij de standaard pijp ook in gehad en toen reed hij prima. Maar hoe kan het nu dat er benzine uit mijn uitlaat komt?
 
melf #50 said:
hoeveel? een beetje is normaal soms . tis toch geen koelvloeistof?

voor het afstellen : langere schroevendraaier kopen , goed gereedschap is het halve werk ;)
Ja mijn vader heeft vroeger ook veel aan brommers gesleuteld, dus hij heeft verschillend gereedschap dat ik nog goed kan gebruiken. Zo ook verschillende lange schroevendraaiers. Die werkte ook perfect voor de luchtschroef alleen de stationairschroef zit daar wat vandaan en zit het olietankje ervoor. Dus moet ik juist een korte hebben alleen dan kom je er nog moeilijk bij. Maar ik draai morgen even het olietankje los en dan kan ik er hopelijk al beter bij.

Edit: Er kwam inderdaad maar een paar flinke druppels benzine uit en hij was vantevoren al een paar keer goed verzopen, dus het zal daar wel aan gelegen hebben.
 
Back
Top