Welke rempomp icm Stage6 (vier zuiger) remklauw

Tom.#86

TKT!
Ik ben benieuwd wat voor rempomp er gebruikt wordt op het circuit icm de stage6 vierzuigerige remklauw.

Heeft hier iemand ervaring mee? En wat voor diameter zuiger zit er dan in de rempomp?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb zelf de Nissin 11mm geloof ik. Op mijn straatscooter remt dit echt heel erg hard en is heel goed te doseren. Op het circuit ga ik er ook pas vanaf dit jaar mee rijden. In Duitsland zweren ze bij een AJP rempomp. Dempster was ook heel erg te spreken over de combinatie met de Nissin 11mm. Deze zit op veel crossmotoren standaard gemonteerd.
 
Weet dat ze op een Speedfight zitten en op veel schakelbrommers, maar welk model hun precies gebruiken weet ik niet..
 
Ik gebruik hem met de standaard pomp van mijn Neo´s , en standaard slang zelfs. Maar remt wel super! sommigen zouden het niet zo fijn vinden omdat ie niet superhard is , maar ik vind het juist prettig dat ie geleidelijk remt maar dan wel heel hard!
 
Die remklauw slaat gewoon nergens op voor op een Zip SP. Standaard remklauw heeft een zuiger diameter van 31 (15,5x15,5xPi=754x2=1508mm2) en de stage6 klauw 4x 25mm (12,5x12,5xPi=490x4=1960mm2) Je moet dus 30% meer volume wegknijpen indien je met dezelfde rempomp blijft rijden. Nutteloos ding. Het staat wel hip, dat dan weer wel..
 
Dave,

Dat is nu toch net de bedoeling van de 4 zuiger klauw, de hydraulische oppervlakte van de remklauw word groter zodat je voor dezelfde druk (kracht in de remhevel) een in dit geval 30% grotere kracht op je remblokken uitoefent.
 
Ik denk dat hij bedoeld dat het een zinloze aanpassing is als je niet zorgt dat je ook de rempomp erbij neemt die het extra volume kan wegpompen? Maar volgens mij is dat ook precies de vraag van de topicstarter, welke rempomp erbij te gebruiken :)

Trouwens, als je een @ voor iemands naam zet dan krijgt degene een automatisch berichtje dat hij in een topic genoemd wordt. Handig als je iemand persoonlijk aanspreekt @ronnyracingteam :) Nieuwe functies van het forum :)
 
Op die van mij was er een heel erg degelijk verschil te merken , ik weet niet hoe het met een Zip gaat hoor , daar heb ik geen ervaring mee. Maar feit is dat het bij mij een heel stuk beter remt , en ik heb er meer gevoel bij ook nog. Maar nogmaals , ik heb geen zip..
 
En nog een minpunt, de remblokken schranken. Positie van de zuigers ten opzichte van het remblok is waardeloos. Stijf kan het ding ook nooit zijn. Als je dan toch wat aan je remsysteem wil veranderen monteer dan een mooi radiaal pompje met dezelfde of iets kleiner zuiger diameter. Lekker handig Melf, een standaard rubberflubber leiding op een racer. Die had ik eerst maar eens vervangen in plaats van de remklauw. Was je nog goedkoper uitgeweest ook.
 
Goed, laten we wat leven in het forum blazen :)
Als je de zuigeroppervlakte van de remklauw groter maakt, heeft dit net een gunstig effect op de remkracht die over gebracht word.
Als je evenredig de oppervlakte van de remcilinder in de pomp groter maakt(neemt) heb je eigenlijk een nul opperatie gedaan, en is het nu van die
4 zuiger klauw ook weg.

De positie van de remcilinders van de remklauw tegenover de remblokken is idd ronduit lachwekkend.....
De originele remleiding kan handig zijn als je van een sponzige rem houdt. Als je je daarbij goed voelt zie ik het probleem niet!
Stalen remleiding geeft enkel een harder gevoel in de rem, heeft voor de rest enkel meerwaarde dat die naar mijn gevoel minder
uitzet als alles warm word, waardoor de remdruk tussen warm en koud weinig verschil geeft.

Groetjes
 
Het voordeel moet ook niet zitten in een grotere remkracht overbrengen. Het voordeel moet zitten in dat je een groter remblok kan gebruiken waardoor je slijtage tegen gaat, minder hitte in blok en schijf brengt en daardoor fading tegen gaat. Nu hebben ze gewoon een remklauwtje op de markt gezet wat met een paar adaptertjes op de meeste brommertjes geschroefd kan worden omdat de gemiddelde puber een 4 zuiger klauw vet vind. Dus jij vind het prettig als je remmen sponzig voelen, als ze ze anders aan gaan voelen als ze warm worden? Nou prettige wedstrijd, maar ik blijf toch echt liever met een stalen leiding rijden:rolleyes:.
 
Ik zeg niet dat IK het leuk vind dat ze zo aanvoelen.
Maar eerlijk heb ik liever een sponzige rem die verdomd goed remt (en de druk hetzelfde blijft als die warm is),
dan een rem die beenhard is (zoals velen een rempomp monteren met een veel te grote diameter).

Een "sponzige" rem valt veel beter te doseren dan een harde rem die meestal "hapt".
Maar als de temperatuur onder controle is, voldoet een niet staal omwonden leiding ook! Ik vind de stalen remleidingen wat overrated voor
wat wij doen op circuit.
 
Hij is niet kneiterhard nee , maar wel normaal , sponzig is misschien niet het juiste woord. Ik merk geen verschil tussen koude en warme remmen overigens , IK vind het wel fijn aanvoelen zo , maar belangrijkste voor mij is dat ie een stuk beter remt , dat verschil kon ik dus duidelijk vernemen! Iedereen zal er anders over denken , de 1 vind een harde rem fijn , de ander liever niet te hard ,ofwel te direct.

Bij mij was het overigens ook toeval dat ik dit setje heb gemonteerd , ik had het voor weinig gekocht om eens te proberen (ik hou wel van praktijkervaringen) Maar ik had het nog niet getest , tot dat ik in Assen na de 1e manche merkte dat de remklauw aanliep (nog nooit eerder gehad trouwens), en kreeg het niet meer goed en dus dit setje maar gemonteerd. gelijk de 2e manche dus kunnen vergelijken en kon meteen een stuk later remmen en met veel meer gevoel ook dan de std Brembo klauw.

Tot zover mijn ervaring ermee..
 

Similar threads

Back
Top