This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke race cilinder voor Pia AC?

citroensap

Well-Known Member
Ik zit hier dus met een dilemma.

Ik wil een nieuwe sprint cilinder voor mijn zipje gaan halen , maar ik weet zo snel even niet welke.
Mijn Zip had ik LC gemaakt maar vanwege constant gezeik met lekken bij de voet, lekken in het blok en tig pakkingset en waterpomp revisiesets later ga ik toch weer terug naar mijn vertrouwde AC cilinders.

De Stage6 Racing AC: Leuke cilinder , maar ik heb hem al een aantal keer gehad en er "ontbrak" toch het een en ander aan om echt leuk te rijden. Na de cilinder onder handen genomen te hebben gaat het wel ,maar voor hetzelfde geld wat je aan een goede tuner uitgeeft kun je ook naar andere cilinders gaan kijken.

Polini Evo1 AC( vlinderpoort versie ) : Heb ik gehad op Mina, en reed toen erg goed met MHR pijp ( geen Team ) en 21 dellorto en standaart ontsteking. Echt las ik laatst in een topic op dit forum dat een luchtgekoelde Evo1 toch een stuk lager getimed is als een Evo LC omdat deze niet meer "up-to-date" zou zijn.

Malossi MHR Team AC: Weet ik zelf erg weinig over, enige wat ik weet is dat een jongen op het "andere forum" een vermogen van 18,6 PK ! ( meen ik ) ongetuned gehaald heeft met deze cilinder dus er zit erg veel potentie in. Ik zeg niet dat ik het eruit kan halen maar het zegt iets over de cilinder.

Polini Evo2 AC ( ovaal met fluiters ) : Weet hier nog helemaal niets over, k kwam hem laatst tegen op een webshop maar er staat nergens iets over de prestaties van de cilinder. Ik heb mezelf zo voorgesteld dat deze cilinder nieuw ontwikkeld is en hij dus in tegenstelling tot de Evo1 wèl up-to-date is.

Als iemand nog wat informatie over al deze cilinders heeft : brand maar los !

Ik vind het ook wel fijn om te weten wat voor toerentallen de cilinders ongeveer draaien. Ik ga overigens die cilinders niet aanpassen/laten aanpassen dus ik wil gewoon weten wat ik ongetuned kan verwachten.

De rest van de setup ziet er al volgt uit :

MHR Team 2004 pijp
24mm Mikuni vlakschuif
MHR recht spruitstuk 24/28
MHR VL13 membraan
MHR 2000 vario
MHR DeltaClutch
MHR Overrange poulies
MHR 14/39 primair 14/47 secundair vertanding
rito as
Selettra rotor

Ik heb eventueel nog een Yasuni C16 liggen voor als de Team pijp te hoog gegrepen is.
 
mja , een cilinder kan dan std vrij tam zijn maar daar valt wel wat aan te doen

ik rijdt zelf met stage6 racing ac op het circuit wat toch zeer goed loopt met een paar kleine veranderingen , met compleet std carters en spoelpoorten zelfs.
 
Melf weet jij iets over de timingen van een MHR Team en Polini Evo1 AC? En welke van bovengenoemde cilinders uit de doos het snelst is? Wat voor toerental draait jouw S6R AC ongetuned? En welke pijp gebruik je erbij?

Ook nog zoiets : Ik rijd nu natuurlijk met een Speed 04 pijp. Heb ook nog een C16 liggen. Stel nou dat zo`n AC Evo standaart uit de doos 12,7 k draait ik zeg maar wat. Dan zou hij toch eerder goed rijden met een C16 als met een Speed pijp lijkt me?
Ik overschat die AC cilinders namelijk naar mijn idee. Waadoor ik vaak te hoogtoerig rijd en hij niet lekker presteerd.
 
Evo ac met vlinderpoort knalt prima.
Met het bovenstaande setupje zal het prima lopen... je overschat ze niet, want ze zijn wel degelijk in staat om hard te knallen.
 
idd , het is ook niet alleen de timing van de uitlaat en cilinder die bepalen hoe de hele setup loopt , ook de "know-how" van het tunen/afstellen/in elkaar bouwen van zo'n blokje kan de wereld verschil geven uiteindelijk..

ik rijdt niet met piaggio ac , en bovendien kun je geen enkele setup met elkaar vergelijken. ik heb zelf een DPR team '04 uitlaat maar dus op een minarelli met een heel andere setup die technisch mischien heel anders in elkaar zit. en de dpr die ik heb heb ik ooit eens zomaar gekocht en dus willekeurig geprobeert en loopt toevallig arardig op deze setup , en ook heb ik verschillende flensen erbij gemaakt die dus anders zijn dan de std flensen (std flens was ook slecht) , en dat geeft ook weer een ander effect.

een std evo uit de doos loopt idd behoorlijk , zeker als je de goeie spullen bij elkaar zoekt , dit is een kwestie van ervaring en van testen.
 
Een std evo ac loopt prima..zoals iedereen al zegt en wat een voordeel is is dat ze kwalitatief in mijn ogen ook goed zijn (ervaring met scooters van 2 vrienden van me)