citroensap
Well-Known Member
Ik zit hier dus met een dilemma.
Ik wil een nieuwe sprint cilinder voor mijn zipje gaan halen , maar ik weet zo snel even niet welke.
Mijn Zip had ik LC gemaakt maar vanwege constant gezeik met lekken bij de voet, lekken in het blok en tig pakkingset en waterpomp revisiesets later ga ik toch weer terug naar mijn vertrouwde AC cilinders.
De Stage6 Racing AC: Leuke cilinder , maar ik heb hem al een aantal keer gehad en er "ontbrak" toch het een en ander aan om echt leuk te rijden. Na de cilinder onder handen genomen te hebben gaat het wel ,maar voor hetzelfde geld wat je aan een goede tuner uitgeeft kun je ook naar andere cilinders gaan kijken.
Polini Evo1 AC( vlinderpoort versie ) : Heb ik gehad op Mina, en reed toen erg goed met MHR pijp ( geen Team ) en 21 dellorto en standaart ontsteking. Echt las ik laatst in een topic op dit forum dat een luchtgekoelde Evo1 toch een stuk lager getimed is als een Evo LC omdat deze niet meer "up-to-date" zou zijn.
Malossi MHR Team AC: Weet ik zelf erg weinig over, enige wat ik weet is dat een jongen op het "andere forum" een vermogen van 18,6 PK ! ( meen ik ) ongetuned gehaald heeft met deze cilinder dus er zit erg veel potentie in. Ik zeg niet dat ik het eruit kan halen maar het zegt iets over de cilinder.
Polini Evo2 AC ( ovaal met fluiters ) : Weet hier nog helemaal niets over, k kwam hem laatst tegen op een webshop maar er staat nergens iets over de prestaties van de cilinder. Ik heb mezelf zo voorgesteld dat deze cilinder nieuw ontwikkeld is en hij dus in tegenstelling tot de Evo1 wèl up-to-date is.
Als iemand nog wat informatie over al deze cilinders heeft : brand maar los !
Ik vind het ook wel fijn om te weten wat voor toerentallen de cilinders ongeveer draaien. Ik ga overigens die cilinders niet aanpassen/laten aanpassen dus ik wil gewoon weten wat ik ongetuned kan verwachten.
De rest van de setup ziet er al volgt uit :
MHR Team 2004 pijp
24mm Mikuni vlakschuif
MHR recht spruitstuk 24/28
MHR VL13 membraan
MHR 2000 vario
MHR DeltaClutch
MHR Overrange poulies
MHR 14/39 primair 14/47 secundair vertanding
rito as
Selettra rotor
Ik heb eventueel nog een Yasuni C16 liggen voor als de Team pijp te hoog gegrepen is.
Ik wil een nieuwe sprint cilinder voor mijn zipje gaan halen , maar ik weet zo snel even niet welke.
Mijn Zip had ik LC gemaakt maar vanwege constant gezeik met lekken bij de voet, lekken in het blok en tig pakkingset en waterpomp revisiesets later ga ik toch weer terug naar mijn vertrouwde AC cilinders.
De Stage6 Racing AC: Leuke cilinder , maar ik heb hem al een aantal keer gehad en er "ontbrak" toch het een en ander aan om echt leuk te rijden. Na de cilinder onder handen genomen te hebben gaat het wel ,maar voor hetzelfde geld wat je aan een goede tuner uitgeeft kun je ook naar andere cilinders gaan kijken.
Polini Evo1 AC( vlinderpoort versie ) : Heb ik gehad op Mina, en reed toen erg goed met MHR pijp ( geen Team ) en 21 dellorto en standaart ontsteking. Echt las ik laatst in een topic op dit forum dat een luchtgekoelde Evo1 toch een stuk lager getimed is als een Evo LC omdat deze niet meer "up-to-date" zou zijn.
Malossi MHR Team AC: Weet ik zelf erg weinig over, enige wat ik weet is dat een jongen op het "andere forum" een vermogen van 18,6 PK ! ( meen ik ) ongetuned gehaald heeft met deze cilinder dus er zit erg veel potentie in. Ik zeg niet dat ik het eruit kan halen maar het zegt iets over de cilinder.
Polini Evo2 AC ( ovaal met fluiters ) : Weet hier nog helemaal niets over, k kwam hem laatst tegen op een webshop maar er staat nergens iets over de prestaties van de cilinder. Ik heb mezelf zo voorgesteld dat deze cilinder nieuw ontwikkeld is en hij dus in tegenstelling tot de Evo1 wèl up-to-date is.
Als iemand nog wat informatie over al deze cilinders heeft : brand maar los !
Ik vind het ook wel fijn om te weten wat voor toerentallen de cilinders ongeveer draaien. Ik ga overigens die cilinders niet aanpassen/laten aanpassen dus ik wil gewoon weten wat ik ongetuned kan verwachten.
De rest van de setup ziet er al volgt uit :
MHR Team 2004 pijp
24mm Mikuni vlakschuif
MHR recht spruitstuk 24/28
MHR VL13 membraan
MHR 2000 vario
MHR DeltaClutch
MHR Overrange poulies
MHR 14/39 primair 14/47 secundair vertanding
rito as
Selettra rotor
Ik heb eventueel nog een Yasuni C16 liggen voor als de Team pijp te hoog gegrepen is.