This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
*voelde deze opmerking aankomen*

Zal ik me alleen aan moeten leren om met een aardappel in de keel te praten ipv dat twentse accent
 
*voelde deze opmerking aankomen*

Zal ik me alleen aan moeten leren om met een aardappel in de keel te praten ipv dat twentse accent

ja ik heb er ook last van, maar ben wel blij als ik er uiteindelijk vanaf ben
(kut accent)
maar ik zit nu in driebergen op kamers met 2 maten van me (1 uit hengelo 1 uit alkmaar)
vet lachen man :W
en iva is echt niet zo "ballerig" als je denkt... je kunt opzich vet ouwehoeren, er zitten meer 'normale' mensen op dan je denkt opzich
school lijkt wel 'streng' maar ik zie het nu meer als duidelijkheid eigenlijk...
maarja, gewoon keer open dagje doen zou ik zeggen, afgelopen zaterdag was er inderdaad 1 maar er zullen er nog wel meer komen!
 
Ach zo bijzonder is t allemaal niet meer.. die IVA boys zijn wel wat meer gewend, dus zo extreem is t niet Wss komen ze dan met een veel dikkere wagen op de proppen..

Momenteel nog steeds een cayenne.. in januari een range rover sport

edit; @ jules; laat me dan ff weten wanneer er weer 1tje is
 
Ok Maare, wat zou je dan willen gaan doen later? Want 9 vd 10 mensen komen toch terecht in de showroom na de IVA, volgens mij heb jij meer in je mars en meer ambitie toch?
 
nou je hoeft echt niet met een dikke auto op school te komen om je te bewijzen hoor, bij mij in de klas zouden ze je dan eerder uit gaan lachen dan respect voor je hebben,
over open dagen:
1 februari is er een open avond
10 maart open dag
12 mei open dag
(ff agenda geraadpleegd)
 
Ok Maare, wat zou je dan willen gaan doen later? Want 9 vd 10 mensen komen toch terecht in de showroom na de IVA, volgens mij heb jij meer in je mars en meer ambitie toch?
IVA HBO is echt geen showroomwerk hoor,
je wordt opgeleid tot manager, de belangrijkste vakken zijn eigenlijk bedrijfseconomie/marketing/bedrijfmanagement etc
je hebt alleen kennis over auto's etc om daarmee te weten waar je over praat als je in de autobranche terecht komt, want een topmanager/bedrijfsleider/directeur noem maar op van een automobielbedrijf die niks weet over auto's is toch ook niets?

duidelijk dat jij een verkeerd beeld van de IVA hebt
 
Ok Maare, wat zou je dan willen gaan doen later? Want 9 vd 10 mensen komen toch terecht in de showroom na de IVA, volgens mij heb jij meer in je mars en meer ambitie toch?

hmm klopt idd, veel mensen komen toch in de autobranche terecht, hoewel ik dit niet erg zou vinden.. Ik zou graag een aantal jaar ervaring op willen doen bij een bedrijf als Snellers of Munsterhuis. Wat ik eigenlijk mis bij een "algemene" HBO opleiding zijn praktijkoefeningen zoals bijv: verkooptrainingen, marketingtechniek etc. Je leert alle theorie wel, maar dit wordt niet in de praktijk gebracht. En dat vind ik jammer, want ik ben juist iemand die snel leert door te doen. Het is allemaal een beetje omslachtig. Maar ja misschien ligt dat ook gewoon aan mij doordat ik nog steeds niet de juiste studie heb gevonden. Ik zou later eventueel altijd in de zaak kunnen, maar ik wil sowieso de eerste jaren ervaring opdoen bij een andere organisatie onder een andere baas..
 
Blablabla, ik ben een paar keer op IVA feestjes geweest en met IVA studenten gepraat aldaar, daarnaast zijn 2 erg goede vrienden van mij afgestudeerd aan de IVA (HBO en master traject (was de voorloper van HBO traject), 1 werkt nu dus in de showroom, de ander achter de balie bij een bestelbus verhuur bedrijf. Zoek anders maar op IVA en mn nick dan zie je genoeg argumenten...
 

Tijdens mijn CE opleiding vond ik die praktijkervaringvooral terug in 1 jaar totaal stages, een half jaar fulltime een project uitvoeren voor een fictieve opdrachtgever en daarnaast talloze kleinere projecten (ook voor echte opdrachtgevers).

Verkooptrainingen heb ik ook zeker gehad, het werd in de klas opgenomen met camera enzo, achteraf dan feedback. Verder veel presentaties moeten geven in het Engels, Duits en natuurlijk gewoon Nederlands...

Lijkt me dat jij dat ook nog allemaal gaat krijgen, praat eens met je studiebegeleider zou ik zeggen. Met HBO CE (en wellicht wat parttime verkoopervaring bij een dealer) maak je net zoveel kans om in een showroom te komen als met de IVA hoor.
 
nou je hoeft echt niet met een dikke auto op school te komen om je te bewijzen hoor, bij mij in de klas zouden ze je dan eerder uit gaan lachen dan respect voor je hebben,

En als ik er dan kom met m'n Renault 5? :+ Ik ga ook ff kijken bij de IVA en heb een brochure aangevraagd, lijkt me opzich wel een leuke studie Jammer dat ik 't redelijk ver vind (vanuit Amsterdam), en het strenge karakter me niet zo aanspreekt.
 
Sjoerd kan ik hier uit opmaken dat je CE hebt afgerond? Welke hogeschool?

Waarschijnlijk zal het in de laatste 2 jaar van de studie een stuk boeiender zijn. Maar ik heb zo'n gevoel bij CE dat het niet mijn ding is. Zit nu midden in de tentamenweek (2 weken) dus ik wacht het nog ff af. Allemaal rustig bekijken in blok 2. Bedankt btw voor je info
 
En als ik er dan kom met m'n Renault 5? :+ Ik ga ook ff kijken bij de IVA en heb een brochure aangevraagd, lijkt me opzich wel een leuke studie Jammer dat ik 't redelijk ver vind (vanuit Amsterdam), en het strenge karakter me niet zo aanspreekt.

hehe dr zijn wel meer ragbakken op school hoor
 

Jep, afgerond in Arnhem, aan de HAN. Ik vond het een erg leuke studie, vooral omdat er een aantal dingen in zaten die mij erg aanspraken en het nu btw nog steeds doen.

Allereerst het hele strategisch / marketing aspect, dus dat is vrij breed. Ik bedoel hiermee dan het opstellen van een interne en externe analyse om dan tot een swot te komen, het outside-in perspectief. Naja etc. etc. Daarbij horen ook analyserend vakken als statistiek, etc. etc.

Ook het commerciele vond ik leuk, dus presentaties, verkoop, naja etc.

Het projectmatig werken vond ik nog het allerleukste, daar combineer je dan alles vanuit je studie mee. Je past het toe waardoor je ziet wat het nut is...

Dus sja, al met al 4 leuke jaren gehad.
 
Hmm, je bent er zeer positief over Sjoerd, iedereen ervaard het ook anders natuurlijk, de ene spreekt dat meer aan dan de ander.

Gevechtsvlieger is trouwens ook altijd een droom van me geweest, maar die ligt wss te ver weg + dat ik zuig in wiskunde :+
 

Kijk goed naar wat je leuk en niet leuk vindt, plus wat je sterktes en zwaktes zijn. Belangrijk is altijd om ook de nadelen van de andere keus te bekijken, ik bedoel, je zit nu op de opleiding CE waardoor je je vooral focused op de nadelen ervan. Tegelijkertijd focus je je dan vaak ook vooral op de voordelen van een andere studie. Zit je dan in de andere studie, zie je daar ook weer vooral de nadelen van... Het gras is altijd groener bij de buren he. Op een gegeven moment moet je afwegingen maken en achter een keuze gaan staan.

Ik heb ook vaak de gedachtes van, dit zou ik wel willen, dit ook wel, dan weer zus dan weer zo, maar uiteindelijk heb ik objectief op de HAVO een keuze gemaakt en als ik er goed over nadenk kom ik er weer achter dat het de juiste keuze was.

Alhoewel, volledig gaan voor de KLS had me ook wel wat geleken, maar dan had ik in de 2e vd HAVO (14 jr oud oid) die keuze al moeten maken en wiskunde B moeten nemen. De luchtmach wel geprobeerd maar afgewezen, en ben sowieso ook te lang daarvoor (1,98).
 
Status
Not open for further replies.