Welke opleiding ga jij doen? #2

Status
Not open for further replies.
Lijkt me een goede eigenschap bij kritiek. Aan zulke dingen kan je niks doen, je moet er gewoon geknipt voor zijn en een beetje geluk hebben. Zelfde als bij de luchtmacht enzo.

Idd, je kan hier niet voor leren etc. Het is puur of jij aan het ideaal profiel voldoet, zo niet kan je er vrij weinig aan doen. Het is wel interessant, om zo'n profiel van jezelf te lezen welke is opgemaakt door een psycholoog. Kan je vergelijken of je zelfbeeld overeenkomt met het beeld dat andere mensen van je krijgen/hebben.

Gemakkelijk omgaan met kritiek zie ik ook als een pluspunt eigenlijk. Het is niet zo dat ik me er niets van aantrek, integendeel. Maar als je jezelf alles gaat aantrekken qua kritiek ben je binnen no time manisch depressief. :P
 
Precies!

Bij de luchtmacht werd ik afgewezen op handelingssnelheid. Hadden ze van te voren natuurlijk niet gezegd, maar ik had bij wijze van spreken 10 antwoorden extra moeten geven en er daarvan nog 8 ofzo fout mogen hebben. Nooit geschoten is altijd mis moet je maar denken.

Overigens zelf mn BA-1/Propedeuse? gehaald. Ga nu naar jaar 3 en moet nog 70 pnt om dit deel af te ronden.
 
Ik kreeg dus ook vragen of ik spijt had van mijn scooterverleden enzo. :D
En of ik weleens wat had gedaan met informatie over dingen die niet door de beugel kunnen. Alsof ik mijn beste maat ga aangeven omdat hij de vorige nacht toevallig tegen een prullenbak heeft getrapt ofzo. 8P

Feli btw Len, was nogal spannend toch of je het zou halen?
 
Ik ben toegelaten tot de premaster-organisatiewetenschappen aan de UvT. In eerste instantie afgewezen en toen in beroep gegaan, icm een brief van mijn vorigen opleiding gaf dat de doorslag. :)


/edit: Lees nu pas je verhaal Vass, dat zuigt. Dubieuze factor om iemand op af te keuren ook, lekker subjectief. Maar wat ga je nu doen?
 
Last edited:
Tweede keuring helaas niet gehaald. Ik ging te gemakkelijk om met kritiek en ik was niet integer genoeg. Op 1 punt scoorde ik onvoldoende uit het rijtje met doelstellingen, en dat was er dus 1 teveel. Helaas...

Jij succes iig als je eventueel opgaat voor keuringen. 8)

Jammer idd, al plannen voor de volgende stap in je carriere?

Ik heb me een tijd geleden ook ingeschreven. Via de site http://www.politie-werving.nl/ heb ik gesolliciteerd OP de vacature recherchekundige master BIJ een specifiek korps.

Vervolgens krijg ik twee weken later een brief met de mededeling dat er met de door mij aangeleverde informatie geen vacature vrij is bij willekeurig korps. Toen ik dat las had ik gelijk al mn zakken vol. :)

Ondertussen heb ik mezelf ingeschreven op Systems & COntrol (regeltechniek) aan de TUdelft.
 
Last edited:
Toevallig vanmiddag mezelf opgegeven om te gaan werken als intercedent bij een uitzendbureau. Lijkt me vrij afwisselend werk, veel contact met mensen, veel cursussen en trainingen. Zeker om een jaartje of wat te doen, niet verkeerd imo. Heb reeds een poging gedaan bij een ander uitzendbureau, daar was helaas een kandidaat met meer ervaring. Is ook alweer een half jaar geleden.

Ze houden de site vrij slecht bij idd van de politie. Beetje jammer is dat, zo had ik dus een informatie avond in de Jaarbeurs volgens de site, terwijl dit dus in de Beatrixhal was.
 
Zonde Vass, enne, niet integer genoeg? Hoe kunnen ze dat nou in zo'n korte tijd beoordelen? Mjaa tis niet anders...

Voor intercedent heb ik ook gesolliciteerd. Toen ik op gesprek mocht komen was ik alleen al aangenomen bij een ander bedrijf. Ben er toch heengegaan om te kijken hoe het gesprek zou lopen en wat zij te bieden hadden.

Naja gesprek was vrij zwaar en aangezien ik me niet had voorbereid schoot het dus niet echt op. Salaris veel ook tegen dus voor beide kanten was het niets.

Een maatje van me van de HEAO is ook direct na de HEAO als intercedent begonnen en had het prima naar zn zin. Veel contact met werkzoekende en na een tijdje ook met werkgevers. Na een jaar is ie wat anders gaan doen. Heb nog wel zn sollicitatiebrief voor dat bureau mocht je een goede willen hebben specifiek voor die functie.
 
3 September weer naar school, nieuwe opleiding :)
Grafisch Vormgeven @ Grafisch Lyceum Rotterdam !
Heb er echt zin in :W
 
Graag Sjoerd, alle hulp is welkom uiteraard.

Mailen kan naar ; ajhoogesteger apenstaartje gmail punt com

Het loopt nu via een andere vestiging waar ik al geruime tijd voor werk, zij kennen mij dus ook en kunnen een goed woordje doen voor me, dus misschien heb ik die solli brief niet eens nodig.

Thanks iig!
 
hebben meer mensen dit dat de stufi als je van het mbo naar het hbo gaat minder wordt terwijl het hbo alleen maar duurder is.

beroeps(mbo) kreeg ik vorig jaar nog
Maandbedragen beroepsonderwijs van aug t/m dec 2007

basis 71
max aanvullend 292


en voor hoger onderwijs is het

bais 90
aanvullend 206
 
Nog een week of 6/7 op de KMA en dan ben ik officier en zit deel 1 -om het zo maar te noemen- erop:). Daarna begint het 2e deel van de vliegopleiding in Woensdrecht (half jaartje).
Wordt wel 6 dagen per week volle dagen ontzettend hard studeren, maar heb er echt zin in. Tot nu toe loopt het allemaal perfect, nog even volhouden...
 
hebben meer mensen dit dat de stufi als je van het mbo naar het hbo gaat minder wordt terwijl het hbo alleen maar duurder is.

beroeps(mbo) kreeg ik vorig jaar nog
Maandbedragen beroepsonderwijs van aug t/m dec 2007

basis 71
max aanvullend 292


en voor hoger onderwijs is het

bais 90
aanvullend 206


Misschien zijn de bedragen gewoon aangepast
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top